אולטרסאונד כליות ילד בן 8
דיון מתוך פורום נפרולוגיה ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד״ר, שאלתי את זה בשרשור אחר כי יש לי 2 ילדים במעקב, אך כנראה לא ראית את השאלה. בני בן 8 במעקב נפרולוג בגלל גודל כליות. בשנת 2020 כליה ימנית הית 6.6 ושמאלית 8.1, שנה אחר כך 7.1 ו-8.3 ושנה אחר כך 7.3 ו8.9 השבוע באולטרסאונד שנעשה במכון שונה - כליה ימנית 7.6 וכליה שמאלית 8.2ֿ מה ההסבר ההגיוני לעניין הזה, איך כליה שמאלית קטנה בכמעט ס״מ ממדידה קודמת לפני שנה? גם אם יש סטיות תקן במדידה, זה אמור להיות עניין של מילימטרים.
אולטראסאונד היא בדיקה שמאד תלויה בבודק. לא כולם מדייקים במדידת הציר המירבי של הכליה. תמיד גם צריך להסתכל על גודל הכליות בפרספקטיבה של המעקב. רצוי לדון בכך עם הנפורלוג שעוקב אחר הילדים