חלבון בשתן ילד בן 5

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה ילדים

20/03/2024 | 13:49 | מאת: כריסטינה

היי הבן שלי בן 5 נולד עם רפלוקס דו צדדי בכליות היה במעקב אורולוגי עד גיל 3 אצל ד״ר יובל בר יוסף המכקב הופסק כי יובל אמר שאין צורך יותר מאז אנחנו במעקב שנתי במחלקת נפרולוגיה באיכילוב יש כליה דיספלסטית עד היום בדיקות תקינות עשינו אתמול בדיקת שתן לקראת ביקורת שנתית שבוע הבא אצל הנפרולוג והבדיקת שתן לא תקינה בסטיק שתן יצא חלבון 15 אלבומין/קראטנין רטיו 173.1 פרוטאין/קראטנין 433 הבדיקות דם תקינות אשמח מאוד לדעת מה זה אומר? אני ממש בלחץ וחרדה מהמצב של הבן שלי אציין רק שהבדיקת שתן נעשה כאשר יש לו המון נזלת אם זה רלוונטי…..

הפרשת חלבון ואלובמין מעט מוגברות יתכן מאד על רקע המחלה הויראלית שעובר- מנוזל מאד לפי הדווח. מאידך חשוב לחזור על הבדיקה בזמן שהילד בריא ולוודא שתקין כי יתכן וזה ביטוי לכמות רקמה תפקודית מעט מופחתת ואת זה צריך לברר בזמן הביקור אצל הנפרולוג המטפל של הילד

20/03/2024 | 16:52 | מאת: כריסטינה

תודה רבה על המענה המהיר! היינו עכשיו אצל הרופא ילדים הוא לא ידע כל כך לענות לי מה זה אומר אבל נתן לי לעשות בדיקת איסוף שתן האם נכון לעשות איסוף שתן או היה צריך שייתן בדיקת שתן רגילה לחזור עליה ? או שנעשה איסוף שתן ונגיע עם התוצאות לנפרולוג(יש לנו תור שבוע הבא)

מנהל פורום נפרולוגיה ילדים