תוצאות בדיקות וחוו"ד שניה

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה ילדים

13/02/2022 | 14:33 | מאת: מיקי

שלום רב, סליחה שאני מעלה פה כ"כ הרבה שאלות בזמן האחרון... בשבוע שעבר שאלתי על תוצאת יחס חלבון/קריאטינין של הבן שלי בן שנה ורבע (יצא לו 517). הנפרולוגית בקופ"ח טענה שזה תקין כי עד שנתיים הערך התקין הוא עד 500. בינתיים עשינו לו בדיקה חוזרת בשתן ראשון של הבוקר, ויצאו לו ערכים הרבה יותר גרועים: יחס מיקרואלבומין/קריאטינין 157 (בבדיקה הקודמת 0) ויחס חלבון/קריאטינין 571 (בבדיקה הקודמת 517). אני לחוצה מאד מהתוצאות האלו ורוצה לקבל חוו"ד שניה במקביל למעקב אצל הנפרולוגית בקופ"ח. השאלה שלי היא האם יש בדיקות נוספות שכדאי לעשות לפני שמגיעים לחוו"ד שניה? יש לנו בדיקות דם ושתן ולח"ד מהשבוע האחרון, א"ס מלפני 4 חודשים, מיפוי כליות וציסטוגרפיה מלפני שנה.(לא רוצה להגיע לרופא בשר"פ ולגלות שיכול לתת לנו מענה חלקי כי יש בדיקות שלא עשינו). בתודה מראש!

13/02/2022 | 15:59 | מאת: מיקי

פירוט לבדיקות שנעשו בשבוע שעבר - קריאטינין ואוראה בדם בדיקת שתן כללית יחס אלבומין/קריאטינין (פעמיים) יחס חלבון/קריאטנין (פעמיים)

זה בסדר להלעלות שאלות כאן- זאת מטרת הפורום 571 למרות שזב גבוה מ507 זה לא הבדל גדול. זה גבוה לגילו כי לרוב עד 0.3 זה יותר סביר. גם האלבומין /קראטינין מעט מוגבר אבל צריך לשים לב מתי דגימת השתן נשלחה- אם הילד עבר מחלת חום או וירוס עלשבו בסמוך לבדיקה זה יכול להסביר מדוע זה מוגבר או אם עבר איזה מאמץ יוצא דופן בכל מקרה כדאי לחזור על הבדיקה בזמן "שלום"- רחוק מחיוסנים, מחלות, חוםן גבוה וכו בכל מקרה כדאי גם לבצע שתן כללית + מיקרוסקופיה וגם סידן /קראטינין

מנהל פורום נפרולוגיה ילדים