תוצאת Protein / Creatinine

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה ילדים

08/02/2022 | 13:04 | מאת: מיקי

שלום, תודה רבה על התשובה מאתמול אודות תוצאת בדיקת אוראה. כעת חזרה תוצאה של בדיקת Protein / Creatinine, ויצא 516.67. הערך העליון הוא 200, אך בעבר הבנתי מהנפרולוגית שאצלה אנחנו במעקב, שאצל תינוקות עד 500 זה תקין. מה אומר הערך הזה, ולמה הוא גבוה? אציין שמדובר בתינוק בן שנה ורבע, עם תפקוד ירוד בכליה שמאל - 13%, וריפלוקס בצד שמאל בדרגה 3. קריאטנין ואוראה נכון לאתמול תקין, אבל כמה תקופה ארוכה שלעיתים בבדיקת שתן כללית יוצא תוצאה של 100. כמו"כ הבדיקה נערכה כאשר התינוק בריא לגמרי ב"ה.

יחס חבלון/ קראטינין לפי הערך שנקבת בו מומלץ מאד לחלדש מעקב נפורלוג ילדים עם תואצה של בדיקה חוזרת כולל בכל מקרה לפי הנתונים ששלחתץ מדובר בילד עם כמות כוללת מופחתת של רמקת כליה תפקודית ולכן יש צורך במעקב צמוד והכוונה של נפרולוג ילדים

08/02/2022 | 13:58 | מאת: מיקי

לא הבנתי את התשובה. האם יחס חלבון/קריאטינין תקין? אנחנו במעקב נפרולוגית ילדים, רק שיקחו כמה ימים עד שאשיג אותה ועד אז אני לחוצה נורא. האם כדאי בינתיים לעשות בדיקה חוזרת? במקרה יש לי הפניה נוספת לבדיקה זו. כמו"כ - לא יודעת אם רלוונטי, אבל השתן שלו היה שקוף ממש, ובדיקת PH יצא 8 - שזה בדיוק על הערך העליון.

מנהל פורום נפרולוגיה ילדים