הרטבת לילה אצל בן 11

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה ילדים

26/09/2017 | 15:21 | מאת: אלכס

לד"ר קלפר שלום, בני, בן ה-11 סובל מהרטבות לילה. טופל במינירין 120MG כחצי שנה, (עד מינון של 2 כדורים לפני השינה). כשהגיע ללילות "יבשים" ולאחר טיפול מצטבר של כ-4 חודשים התחלנו לסיים את הטיפול בהדרגה. כאשר הגיע למינון של כדור אחד בכל 3 ימים חזרו התסמינים. בהתחשב בעובדה שמדובר בילד בוגר יחסית לתופעה האם יש מקום לחזור למינירין וכמה זמן או שיש לשקול טיפול אחר? מסקירת הנושא בפורום ראיתי שאת ממליצה על ביופידבק, האם תוכלי להנחות ולהרחיב או להמליץ על דרכי טיפול נוספות (כמובן, העדיפות היא לטיפול שאינו תרופתי או טיפול תרופתי ללא תופעות לווי משמעותיות)? מציין שטרם ביקרנו אצל נפרולוג ילדים. להלן תוצאות בדיקות השתן שלו: urine culture - sterile SG - 1.02 leucocytes ur. NEGATIVE nitrite - NEGATIVE PH (urine) 5.5 NEGATIVE - protein ur glucose urine - NORMAL KETONES - NEGATIVE UROBILINOGEN - NORMAL BILIRUBIN UR - NEGATIVE ERYTHROCYTES - 0.03MG/DL ANTI TTG+DGP (IGG+IGA) 0.96 U/ML בדיקת סקר לנוגדני צליאק - NEGATIVE תודה מראש על ההכוונה.

לקריאה נוספת והעמקה

מהנתונים שציינת נראה שמסוגל לרכז היטב את השתן. יתר הבדיקות לא ברורות כי הסדר קצת השתבש במעבר בין עברית לאנגלית. בכל מקרה נשמע שיש הרטבת ילה ראשונית שפוטה לאור תגובת העבר למינירין. בנוסף זה בערך הגיל- תחילת ההצתבגרות שרוב אלו עם תופעה זו "נגמלים" באופן עצמוני. כדאי לבצע פעם אחת בדיקת אולרטאסאונד כליות + שלפוחית כולל הערכת נפח מקסימלי של שלפוחית התשן + שארית שתןת אחרי התרונקות וגם הלגיע פעם אחת לנפרולוג ילדים

27/09/2017 | 12:39 | מאת: אלכס

תודה על תשובתך המעודדת, נפעל על פיה. האם כדאי לשוב לטיפול במינירין, זאת לאחר שטופל במינירין מזה 6 חודשים וחלה התדרדרות בהרטבות במקביל להפחתת המינון, כמתואר בשאלה? כמה זמן מותר שיימשך טיפול תרופתי מסוג זה? האם כדאי לנסות הטיפול בביופידבק בגיל הזה (11) או שמספיק להמתין לגיל ההתבגרות, כמובן, במקביל לביצוע הבדיקות שהמלצת עליהן וכן להמשך נטילת מינירין?

מנהל פורום נפרולוגיה ילדים