ניתוק תושבות בבט"ל וביטוח בריאות פרטי

דיון מתוך פורום  ביטוח בריאות לרילוקיישן - שהייה ארוכה בחו"ל

05/08/2018 | 22:47 | מאת: יעל

שלום, עומדים לצאת לרילקיישן והומלץ לנו לנתק תושבות בביטוח הלאומי. מוטרדת ממצב שאחזור לישראל עם מחלה פעילה ולא יהיה לי כיסוי. נאמר לי בביטוח הפרטי שלי במגדל שאין לי אפשרות לשמר את הביטוח הפרטי כיוון שכל הביטוחים מבוססים על כך שיש לי ביטוח בקופת החולים. מה עושים במצב שחוזרים לישראל עם מחלה פעילה? אילו אפשרויות עומדות בפני? הבנתי שכל ביטוח שאעשה בארץ בחזרה במצב כזה יחריג את מצבי הרפואי ולא יהיה לי כיסוי.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יעל, אינני יודע מי המליץ לך ולמה, אולם אם כבר המלצות אז כדאי לקבל ממביני דבר. לא ברור לכמה זמן אתם מתכוונים לעזוב את הארץ ולעיתים לניתוק תושבות יש השלכות כספיות לטובתכם. לעיתים אין לכך משמעות אמיתית אם מדובר בתקופה קצרה. בכל מקרה, אם לא תשהו בארץ פרקי זמן ארוכים, הרי שממילא תהיה לכם תקופת המתנה לקבלת שירותים רפואיים לפי סעיף 58 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. להלן קישור והסבר לעניין https://www.israelisabroad.com/p/64/medical-rights. בקשר לביטוח הפרטי במגדל - לא ברור לי על בסיס מה נאמרו הדברים, אולם מדובר בביטוח פרטי שזכותך המלאה להמשיך ולהחזיק בו (ואף להשתמש בו בעת הצורך ואפילו בחו"ל אם יש כיסויים מתאימים לכך). פני לסוכן הביטוח שלך על מנת לוודא כי כל עוד משולמת הפרמיה אין שום סיבה לבטל את הביטוח. אם מדובר על רילוקישיין לתקופה לא ארוכה מידי, המלצתי לשמור על תוקפו של הכיסוי הזה. כעת, לעניין מחלה פעילה - ראשית, תמיד אפשר להוכיח שחזרתם לארץ לצמיתות, לשלם את הקנס בביטוח הלאומי (במידה ואיבדתם תושבות - הסבר נוסף בקישור שצירפתי מעלה) ולקבל שירותים רפואיים. בנוסף, הביטוח הרפואי של דיוידשילד (גילוי נאות: הח"מ מועסק על ידי חברת דיוידשילד) נותן מענה גם למי ששבים לארץ וחלה עליהם תקופת המתנה לקבלת שירותים רפואיים. ההצטרפות לביטוח היא על בסיס חיתום רפואי אולם כמובן שמחלות חדשות (חו"ח) שלא מתקיימות ביום ההצטרפות תכוסינה על פי הפוליסה גם בחו"ל וגם בישראל. אגב, זו עוד סיבה טובה מדוע לא להפסיק את הביטוח הפרטי במגדל שכן אם יופסק, הצטרפות מחדש תהיה על בסיס הליך חיתום רפואי חדש שיחריג מחלות שהתרחשו לפני ההצטרפות החדשה. כך, שמירה על הביטוח תשמור גם על רצף כיסוי. מקווה שהצלחתי לסייע במסגרת המקום הצר לתגובה שכן מדובר בשני נושאים סבוכים שהייתי ממליץ מאוד על מעורבות של סוכן ביטוח המבין ומתמחה בביטוחים אלו. בברכה ובהצלחה רן

06/08/2018 | 23:09 | מאת: יעל כהן

רן תודה. אני מבוטחת בביטוח בריאות מבוסס שב"ן כך שנאמר לי שבמידה ואין לי כיסוי של קופ"ח אין תוקף לביטוח הזה. ניסיתי במגדל להמיר את הביטוח לביטוח פרטי שאינו שב"ן ונאמר לי ע"י הסוכן (מדנס) שאין אפשרות לעשות שום ביטוח בריאות פרטי אם אני מצהירה שאני הולכת להיות ללא קופת חולים כיוון שכל ביטוח בריאות פרטי בישראל מבוסס על תנאי בסיס של ביטוח בריאות ממלכתי. קצת מבולבלת, אשמח להפניה לאיש מקצוע שיוכל לעשות לי סדר בנושא. טרם הצלחתי למצא יועץ לביטוחי בריאות בארץ שבקיא בנושא- אשמח להמלצה.

שלום, אינני יכול לתת המלצות במסגרת זו. גוגל יכול ... רק אציין שמהיכרותי מדנס היא סוכנות רצינית ומקצועית ועדיין אפשר לקבל חוות דעת גם מסוכנות ביטוח נוספת שמתמחה בביטוחי בריאות.

20/10/2021 | 11:15 | מאת: דניאל

יעל ורן - האם מצאתם תשובה בסוף? אני במצב דומה ואשמח להבין

דניאל, ברמה העקרונית ביטוח פרטי כשמו כן הוא ואינו תלוי חברות בקופת חולים או שב"ן. תנאי הביטוח יכולים לקבוע שהפוליסה נותנת כיסוי רק לשירותים שאינם מכוסים במסגרת השב"ן ועל כן במצב עניינים שכזה , כאשר אינך זכאי לשירותי השב"ן, אתה עלול להימצא בכיסוי חסר. יחד עם זאת, אין הדבר אומר שתישלל זכאותך לכיסויים אחרים בפוליסת הביטוח מעל לרובד השב"ן. את השיקול אם לבטל את הפוליסה או להשאירה אני כמובן משאיר לך. בברכה, רן

מנהל פורום ביטוח בריאות לרילוקיישן - שהייה ארוכה בחו"ל