הרופא שלא אהב אותי

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

28/02/2007 | 19:29 | מאת: אורית

שלום רב, בעקבות טיפול כושל אצל קומסטקאית קיבלתי כוויה על פניי ממים רותחים שנזלו ממכשיר האדים שלה. בוקר למחרת. הייתי בביקור ראשון אצל רופא שמתמחה ברפואת עור אשר שייך לקופת חולים כללית. הבדיקה שלו הייתה מאד צולעת בעיניי. 1. בחדר לא היה כלי ניקוי סטריליים. והייתי צריכה להסיר את שכבות משחת הביאפין שעל פניי עם נייר עבה, כואב ולא הגייני של ניקוי ידיים. (עם השלפחיות זה היה ממש בעייתי) 2.אחרי שהסרתי את המשחה, חזרתי לכיוון הכסא שמול הרופא. ציפיתי שיקום מכסאו ויזוז 2 ס"מ כדי לראות את הכוויה. אבל הוא נשאר ישוב ואני הייתי צריכה לגחון מעבר לשולחנו ולקרב את פניי לעייניו כדי שיצליח לראות. הוא איבחן את הכוייה ככוויה בדרגה ואישר את הטיפול שכבר השגתי לעצמי ערב קודם מבית מרקחת (משפחת ביאפין). כל התהליך לקח בדיוק 2 שניות. הוא ציפה שאקום ואלך כי כבר יש לי משחה. ולא הקליד מילה. אז אני בקשתי ממנו שיכתוב לי כמה מילים על האבחנה שלו. כי אני אולי ארצה לתבוע את הקומטקאית בעתיד ואני רוצה שיהיה לי תיעוד רפואי פורמלית. אז הוא הקליד כמה מילים ותוך כדי שאל במה אני עוסקת שגילה באיזה מקום אני עובדת לא הפסיק לשאול אותי על החברה ,על המוצרים, וביקש יעוץ בתחום המניות. קישקשתי איתו 2-3 דקות (שזה המון לעומת 2 שניות של טיפול) ואז קמתי והתנצלתי שאני קמה כי לא נעים לי שמישהי נתנה לי להיכנס בתור שלה ואני מעקבת אותה.. הוא מיד אמר "שבי מה את ממהרת" אז שוב הסברתי לו שזה כמו שוק בחוץ וממש לא נעים לי מאותה אחת שעשתה לי טובה. נראה היה לפי פניו שמאד הכעסתי אותו. אחרי הפגישה איתו קבעתי פגישה עם 2 מומחים (עור, וכרוגיקה פלסטית - התמחות בכוויות) שלא שייכים לקופה שלי (גובים 500 שח עבור פגישה אבל עם "מושלם" זה יוצא מפחות) כי היה לי חשוב לוודא שאני עושה את כל מה שאפשר לעשות. כעבור 3 שבועות חזרתי שוב לאותו הרופא רק כדי שאם וכאשר אגיש תבעיה יראו שהלכתי לביקורת. כי הרי לרופא אין מה לחדש לי למעשה לו היה לו גם כשהמצב היה קשה. וכעבור 3 שבועות. הכוויה החלימה ממש טוב. בביקורת הוא הציץ אמר שנראה טוב. שאין יותר מה לעשות. מלבד לא להחשף לשמש (שאת זה כמובן כולם ציינו בפירוט רחב) שאלתי אם הוא יכול לכתוב לי משהו פורמלי. סיכום ביקור. כמה מילים שמסכמות את הביקור : " תהליך ההחלמה... לא להחשף לשמש..." הרופא התחיל לכתוב ואז סיים ואמר לי "כתבתי" אז אמרתי אוקיי תודה ותהיתי למה הוא לא מדפיס. אז שאלתי והוא ענה "כתבתי אבל אני לא מביא לך את זה". ואמר שאם אני רוצה את מה שכתב אני צריכה לפנות לגורמים אחרים (מכון מור) שמתעסקים ברשומות של התיקים ולבקש את התיק ... ובאלגנים... שאלתי אם זה בגלל שהוא יודע שאני צריכה את זה למקרה שאחליט לתבוע. והוא אמר שזה לא קשור ותפקידו - הוא לטפל בי ולא לכתוב לי (הוא היה מאד לא נחמד בלשון המעטה) ואני לא יכולה לקבל את הסיכום פגישה ממנו. ואני יודעת שהוא זכר שאני זאת שקמה לו באמצע שיחת המניות והודתה שלא נעים לה לקשקש שיש תור הסטרי בחוץ. הוא הפנה אותי למזכירה שלי ולמעשה המזכירה שלו התקשתה לעזור לי ולא הבינה למה הוא שולח אותי למקום אחר ולא מדפיס לי סיכום ביקור. וששאלה אותו בטלפון מה אני צריכה .. הוא מייד ענה משהו משפטי שתיתן לי טלפון של מכון מור. למרות שהוא לא יודע אם אני כן הולכת לתבוע או לא. כשם שאני לא יודעת. את כל זה כתבתי ואני בעצם רק רוצה לשאול :-) האם אני לא רשאית לקבל סיכום ביקור? בתודה מראש אורית

05/03/2007 | 11:44 | מאת: חיפאית

אני יודעת וגם מנסיון - בכל ביקור אצל רופא ולא משנה היכן, זכותך המלאה לקבל העתק של סיכום הביקור אצלו. אם מישהו מסרב, תנסי לפנות למנהל מרפאה ואם גם זה לא יעזור, לאגודה לזכויות החולה, או ליחידה לפניות הציבור בקופה.

מנהל פורום רפואה ומשפט