טיפול שאינו מספק

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

14/03/2002 | 09:01 | מאת: גלי

לפני שבועיים החלטתי לעשות טיפול מקיף של כל הפה, שילמתי שלוש אלף שקל בעבור הטיפול לרופא השיניים מראש. הרופא החל בסתימה עמוקה וכתוצה מהכאבים שנמשכו יותר משבוע החלטתי לקחת את צילום הסתימה להתייעצות עם רופא נוסף. הרופא המייעץ ראה את הצילום ואמר שהסתימה לא טובה , יש סיכון של חדירת אוכל שגורם לרגישות יתר, הוא גם הבחין בדלקת חניכיים שהרופא המטפל לא ראה. גם לאחר הצילום הרופא המטפל לא שם לב לכך שהסתימה שהוא עשה לי לא טובה. רציתי לדעת אם יש איזושהי דרך לגבות את כספי בחזרה על מנת שאוכל לעשות את הטיפול אצל רופא אחר. בתודה מראש גלי

14/03/2002 | 13:27 | מאת: טליה

לגבי רופאי שיניים יש מספר דרכים להתלונן. ההסתדרות לרפואת שיניים מפעילה מעין "בית דין חברים" משמעתי, ודנה בתלונות של מטופלים כנגד רופאי שיניים. מצד שני, כמחצית רופאי השיניים בארץ אינם חברים בהסתדרות זו והיא לא יכולה להפעיל כנגדם את "סמכותה". דרך אחרת היא לפנות לבית משפט, אם רופא השיניים השני שהלכת אליו מוכן לתת לך חוות דעת בכתב, על מה שאמר לך בע"פ,ולבוא להעיד אם יהיה צורך בכך. דרך נוספת היא להתלונן לנציב תלונות הציבור במשרד הבריאות, אבל הסיכוי שזה יגרום להשבת כספך הוא קטן עד קלוש. אם מה שאת רוצה הוא החזר כספי זו אינה דרך מומלצת.

14/03/2002 | 13:30 | מאת: טליה

ככר צינה דיזינגוף 9 תל אביב ושל נציב תלונות הציבור במשרד הבריאות ת.ד 1176 ירושלים מיקוד 91010

מנהל פורום רפואה ומשפט