מצג העובר
דיון מתוך פורום לידת עכוז
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בהריון שלישי, עם שתי לידות רגילות בעברי. בשבוע 26 העובר היה במצג ראש - א.ס. במסגרת מעקב שוטף. בשבוע 28+2 נעשה לי א.ס. נוסף - ונאמר לי כי העובר התהפך וכעת במצג עכוז. תוכל להגיד לי האם זה נדיר, אני מבינה שברוב המקרים העוברים כבר לא מתהפכים לראש לעכוז בשבועות כאלה, וכעת אני במיעוט מבחינה סטטיסטית. והאם סביר להניח כי קיימת בעיה איתי? אני ממש בהסטריה ומאד מפחדת. אמקד את השאלה - האם הסיכוי שעובר שהיה במצג עכוז מתהפך לראש בשבועות האלה הוא שונה מעובר שכבר היה בראש, התהפך לעכוז ושוב יתהפך לראש? סליחה על הבלבול.
שלום גלית, אין כמעט משמעות למצג העובר בשבוע זה (אא"כ מתחילה לידה כמובן), הם עדיין זזים הרבה ומתהפכים הרבה ומעל 80% סיכוי שהוא יתהפך באופן ספונטני עד הלידה. רק בשבוע 34 העוברים מתחילים להתקבע וגם אז רובם עוד יתהפכו כך שאין שום סיבה לדאוג כעת לגבי טיב העובר או מצגו בעת הלידה. בהצלחה !!! ד"ר שווד 052-9126933.