האם לקחת את הילד לאבחון?

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

30/05/2013 | 09:07 | מאת: נעה

שלום רב, בני בן שלוש וחצי. מזה זמן מה הגננת שלו מתארת אי יכולת לעבוד בקבוצות גדולות וכאשר מעבירים אותו לקבוצה קטנה או עבודה של "אחד על אחד" היכולות שלו משתפרות משמעותית ואף עולות על שאר הילדים בגן. היא רצתה לחשוב כל הזמן שזה נובע מגילו הצעיר אך כעת סבורה שמדובר בקושי ויש לפנות לאבחון. לילד שלי אין שום בעייה של יצירת קשרים חברתיים. נהפוכו הוא חברתי מאד ומאד פופולרי בקרב ילדי הגן, הוא שובב מאד ולעתים לא ממושמע. חשוב לציין כי החל לדבר מאוחר יחסית, אך התפתח בצורה מהירה ואוצר המילים שלו גדל מיום ליום. עדיין, חלק מהמילים שלו משובשות (גם אני התחלתי לדבר מאוחר יחסית). האם עליי ללכת לאבחון או שיש לחכות שיגדל קצת? תודה נעה

לקריאה נוספת והעמקה

נעה שלום, אם הבנתי נכון, בנך בן שלוש וחצי שנים. מדוע הוא צריך לעבוד?? באלו יכולות מדובר? מה משתפר משמעותית? נזכיר שוב, הוא בן שלוש וחצי שנים. הוא צריך לשחק, לגלות את העולם, ובעיקר להיות מאושר. בגילו מותר שטווח הרכוז יהיה קצר, ושהוא ירצה לעשות דברים אחרים חוץ מ-"לעבוד" (גם אני מעדיף לעתים קרובות לעשות דברים אחרים חוץ מעבודה (-; ). עקרונית ניתן לאבחן הפרעת קשב ורכוז מגיל שלוש שנים, אך אין מאבחנים עפ"י סימן אחד בלבד. מה גם שהאבחנה דורשת פגיעה בשני תחומי חיים. המלצתי היא לא לפנות לשום אבחון ולהמתין. חכי וראי מה קורה בשנה"ל הבאה בגן. אם את עדיין חשה לא בטוחה, אני ממליץ להתיעץ עם רופא הילדים. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים