לקראת כתה א'

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

21/05/2013 | 16:33 | מאת: תמר

דר. ברנע שלום רב, בני בן 5.5 ילד מקסים, נבון ובעל אנרגיות בלתי נגמרות, מטופל מזה כ-3 שנים אצל מרפאה בעיסוק המתמחה בהפרעות בוויסות תחושתי, במקרה שלו - חיפוש סנסורי בעיקר. היא מזהה התנהגות היפראקטיבית ואימפולסיבית ולא בטוחה לגבי עניין הקשב. אולי כדאי לציין שאני מאובחנת כ ADHD משולב. לקראת עלייתו לכתה א' - האם מומלץ לגשת לאבחון או שכדאי לחכות ולראות אם ישנם קשיים בכיתה א'? מהי לדעתך האסטרטגיה הטובה ביותר עבורו- לבוא כ"דף חלק" או לעשות שיחה מקדימה עם המורה? להעלות את הקשיים ולתאם ציפיות? תודה רבה מראש, תמר

לקריאה נוספת והעמקה

תמר שלום, אם הבנתי נכון, בנך טרם עבר אבחון להפרעת קשב ורכוז. תאור התנהגותו, והעובדה שאת לוקה בהפרעת קשב ורכוז, מעלות את הסכון לקיום ההפרעה גם אצל בנך, אך אין חובה שכך הדבר. שני הדברים שצריכים להדריך אותך הם 1) תפקודו של הילד ו-2) תחושותיו של הילד. אם הילד חווה מצוקה, או תפקודו באחד התחומים (גן, בית, חוג וכו') לקוי, יש מקום לפנות לאבחון. אם יאובחן כלוקה בהפרעת קשב ורכוז, ויש מצוקה או תפקוד לקוי, יש מקום להתחיל טפול כבר עכשיו. אם אין מצוקה והתפקוד תקין, אין שום סיבה להתחיל טפול כעת. לגבי כתה א', מנסיוני, כאשר המורה מכירה את קשייו של הילד, יש נכונות רבה יותר לקבל את הקשיים ונסיון לעזור לו ולהקל עליו. המלצתי היא לדבר עם המורה, לפני תחילת שנת הלמודים. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים