האם מומלץ לבצע אבחון להפרעת קשב בכיתה א'?
דיון מתוך פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים
ד"ר ברנע שלום, ביתי בת ה-7 בכיתה א' היא ילדה מאוד נבונה אבל לא אוהבת להכין שיעורי בית. היא נהיית עצבנית כשהיא מתבקשת להכין אותם וזה תמיד מלווה בויכוחים וחוסר רצון שלה לשבת ולהכין. לי נראה שזה יותר בכלל החומר משעמם אותה, מאשר חוסר הבנה שלה את החומר כי היא קוראת יפה ומבינה חשבון. לדברי המורה שלה אין לה בעיה לימודית, אבל לעיתים היא חולמנית בכיתה ומציירת בחוברות במקום להתקדם בחומר הנלמד. יש לה גם בעיות חברתיות של קושי ביצירת קשר עם חברות. האם כדאי לעשות אבחון בגילה הצעיר או שזה קשיי הסתגלות לכיתה א'? והאם יש קשר בין הפרעות קשב לבעיות חברתיות?
נועה שלום, התסמינים שאת מתארת עלולים להיות חלק מהפרעת קשב ורכוז, אך יכולים לנבוע גם מסיבות רבות אחרות. אני מניח שניסיתם להתגבר על הקשיים בדרכים שונות, ובינתיים ללא הצלחה. לאור זאת, אני ממליץ להתיעץ עם מחנכת הכתה ואולי עם רופא הילדים. אם הבעיה נמשכת, הייתי פונה בהחלט לאבחון, ולו כדי לשלול את קיומה של ההפרעה. יום טוב, ד"ר ברנע ארז.