נגישות
נגישות

ריטלין La

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

02/11/2016 | 15:57 | מאת: יעל

בני בן השש החל לקחת ריטליןLa לפני כשבוע. אנחנו חווים כי בשעות הערב, עם התפוגגות הכדור,מהוא נעשה מאד תזזיתי ומלא מרץ (הוא ילד פעיל מטבעו, אך בערב יש תחושה כי הוא חסר מנוחה בצורה לא רגילה). לא פעם הוא אפילו לא מצליח להירדם. התחלתי לרוץ איתו בשעות הערב כדי שיוציא מרץ והוא לא יודע מכך שובע. מבקש לרוץ שוב ושוב. האם זו תופעת לוואי מוכרת? האם ניתן לעשות משהו בנדון? תודה :)

לקריאה נוספת והעמקה

יעל שלום, התאור שמסרת - מרץ רב לאחר שהשפעת ה-Ritalin פגה - מוסבר בד"כ באחת משתי צורות: 1. לאחר שהשפעת ה-Ritalin פגה, הילד חוזר למצבו הרגיל, הכולל גם היפראקטיביות רבה. 2. הילד סובל מתופעת rebound - התגברות של אי-שקט לאחר שהשפעת ה-Ritalin פגה. ריצה היא פעילות מבורכת, בעיקר עבור ילדים הלוקם בהפרעת קשב ורכוז. יש לדאוג שהפעילות הגופנית לא תהיה סמוך מדי לשעת השינה. אם המצב, כפי שהוא כיום, מפריע לתפקודו של הילד או לתפקודה של המשפחה, אני ממליץ לפנות לרופא המטפל, שישקול אם יש מקום לשנוי מנון או סוג התרופה. בברכה, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים