יובש בגרון

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

31/08/2012 | 00:12 | מאת: עדי

היי אני בת 22 לפני כ-3 חודשיים התחיל לי בגרון יובש וקושי בנשימה ובדיבור הלכתי לרופאת משפחה היא בדקה לי את הגרון אמרה שאין לי כלום ונתנה לי סוכריות מציצה להקלה בגרון במשך שבוע סיימתי 2 חבילות של סוכריות מציצה לגרון וכלם לא עזר. הלכתי שוב פעם לרופאת משפחה כי הרגשתי שמשהו לא בסדר ואז היא שלחה אותי למיון במיון עשו לי בדיקה עם מצלמה דרך האף לא עד הסוף כי לא יכולתי להמשיך כאב לי מאוד הרופא נתן לי לקחת אומפרודוקס ואמר לי לעשות תבחין נשיפה התחלתי לקחת את הכדורים ואז עשיתי הפסקה של שבוע על מנת לעשות את התבחין נשיפה הבחין יצא תקין אמרתי לרופא שעדין יש לי יובש בגרון היא אמרה לי להמשיך לקחת את הכדורים אני ממשיכה כבר שבועיים שום דבר לא משתנה יש לי יובש בגרון שכל שניה אני צריכה לשתות שמלווה בריח רע מהפה וצואה עם ריח רע קשה לי לדבר אני נמצאת במצב של חוסר אונים לא יודעת מה יש לי ומה אפשר לעשות על מנת לטפל בזה רציתי לדעת אם את יודעת מה יש לי זה ממש יעזור לי וחשוב לי לשמוע האם זה דבר שכיח?אשמח מאוד אם תעני לי להודעה הזאת.

31/08/2012 | 16:35 | מאת: ליאת איבגי

עדי שלום, כדי למצוא טיפול מתאים, צריך קודם כל לזהות את הבעיה, ולכן את צריכה להמשיך בבירור. תופעה של יובש בגרון בדרך מתלווה לדלקת בגרון, מעבר לזה זאת לא תופעה נפוצה מדי. תופעה נפוצה יותר היא יובש בפה, ייתכן שלזה התכוונת? יובש בפה מתאפיין ב: רוק צמיג, חתכים ויובש בשפתיים ובקצוות הפה, תחושת צמא, תחושת יובש בגרון, קושי בבליעה ובדיבור, איבוד תחושת טעם. גורמים אפשריים ליובש בפה: תרופות, כמותרפיה, הקרנות, זיהומים, סכרת, תסמונת שיוגרן, פציעת ראש. אמצעים להקלה על תחושת יובש בפה (ויכולים גם להקל על יובש בגרון): המנעות מקפאין, טבק ואלכוהול, להרבות בשתיה, לשתות נוזלים קרים, להמנע ממזון מתובל מדי, שימוש במכשיר אדים. שימי לב אם ליובש בגרון מתלווה גם יובש בעיניים, אם כן, דווחי לרופא. קבעי פגישה עם רופא שיניים שיוכל לבדוק אם מדובר ביובש בפה. בצלחה, ליאת

31/08/2012 | 20:16 | מאת: עדי

תודה ליאת על התשובה שאני הייתי במיון הרופא אמר לי שיש לי בעיה של החומציות שהכל עולה בגלל זה יש יובש בגרון דרך אגב אני גם קצת צרודה.

06/01/2014 | 11:06 | מאת: אסתי אידלמן

יובש בגרון שייך למוטיב האש והחום שיצא מאיזון אצלך.. בהצלחה.

מנהל פורום תרופות ורוקחות