אטודולק ER טבע

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

23/06/2012 | 15:31 | מאת: אני

שלום, אני ובעלי מנסים בחודשים האחרונים להיכנס להריון. עד כה (למיטב ידיעתי) לא הצלחנו וכרגע אנו נמצאים בתקופה של ההמתנה להגעת/אי הגעת המחזור :). העניין הוא כזה- בשבוע שעבר נתפס לי צד שמאל של הצוואר וכשהייתי אצל הרופאה היא שאלה אותי כל מיני שאלות. בין השאלות היה- האם את בהריון- אמרתי שלא (כי זה מה שהיה ידוע לי) אך הוספתי בפניה שחשוב לי לציין שאנו מנסים במידה והעניין מהותי. אמרה שלא מהותי ונתנה לי את התרופה שבנדון- אטודולק ER טבע וגם את מוסקול. כאשר קניתי את התרופות הרוקחת הדגישה בפניי שאסיים את האטודולק גם אם אני ארגיש טוב יותר. לאחר כיומיים בהם נטלתי את שתי התרופות עיינתי במדריך למשתמש (בדר"כ אני סומכת על הרופאים) וממש נבהלתי כשראיתי שלגבי האטודולק רשום באופן ברור לא לקחת אם בהריון- או אם את חושבת שבהריון או אם מניקה!- האם במידה ובעזרת השם אגלה שאני בהריון (כלומר שהייתי כבר בזמן שלקחת הכדורים) יש סכנה לעובר? מה עליי לעשות?? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
23/06/2012 | 21:16 | מאת: שני כרמי

שלום. עדיף לא ליטול נוגדי דלקת לא סטרואידליים וביניהם גם אטודולק, אם את בהריון או חושדת שאת בהריון. מחקרים מראים שנטילת תרופות מסוג זה למשך למעלה משבוע ובעיקר סביב זמן ההפריה, מעלה את הסיכון להפלה. כמו-כן, לתרופה עשויה להיות השפעה על היווצרות מע' הלב וכלי הדם של העובר. עדיף שתפסיקי את נטילת התרופה ואם את סובלת מכאבים תסתפקי רק באקמול/ דקסמול. אם את חוששת את מוזמנת לפנות למרכז הארצי לייעוץ טרטולוגי של משרד הבריאות, בטלפון- 02-6243663. תרגישי טוב.

23/06/2012 | 21:45 | מאת: אני

הי שני, תודה רבה על תשובתך המפורטת והמהירה. היום עשיתי בדיקת הריון ביתית שהראתה תוצאה חיובית. כפי שכתבתי, מיד כשראיתי את ההוראות שאוסרות השימוש בתרופה הפסקתי לקחת אותה ובסך הכל לקחתי 4 כדורים של 400 מ"ג+ 6 כדורים של מוסקול- האם לדעתך יש סיבה לדאגה? בדיקות חריגות? תודה רבה

מנהל פורום תרופות ורוקחות