בקשה לייעוץ דחוף בנושא אישור טופס 29ג'.

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

08/03/2012 | 18:21 | מאת: מיואש

שלום, אני מקווה שתוכלי לעזור לי, מפני שאני ממש מיואש ומעוצבן מהאטימות של הרוקח המחוזי של ירושלים מר פיטוסי לבעיה שלי. אני בן 35, גובהי 1.95 ומשקלי 110 ק"ג, אני מאובחן ומטופל בקונצרטה מזה 5 שנים. לפני כשנה וחצי הגעתי למינון האידיאלי בשבילי והוא 144 מ"ג. מכיוון שעלות התרופה יקרה מאוד, אני מחליף אותה בריטלין רגיל 10מ"ג בסופי השבוע שבהם אני פחות עמוס (במינון המתאים כמובן). כך שבסה"כ המינון שאושר לי בטופס 29ג' הוא 164מ"ג, אבל כמו שרשמתי בפועל אני לוקח רק 144. עד היום המינון אושר לי ע"י הרוקח פארן שלצערי יצא לגמלאות לאחרונה, הרוקח פיטוסי לעומתו טוען שהוא לא יכול לאשר מינון מעל 120 על פי חוק. כששאלתי אותו לתומי ולהפתעתי, האם זה אומר שהרוקח פארן עבר על החוק? הוא ענה לי שכן ונכון לגע זה הוא לא מוכן לאשר לי את המינון שכל כך עוזר לי בחיי היום יום, בעבודה במשרה מלאה, למודים לתואר וחיי משפחה תובעניים. אני ממש לא מבין בנושאים האלה, אבל נראה לי שנפלתי פה בין הכסאות, אני חייב ייעוץ מעשי לעניין, אני בתקופת מבחנים וקונה את הריטלין בשחור על מנת להצליח וזה כבר ממש לא לעניין להפוך לפושע בגלל שמישהו פה לא יודע לקחת אחריות. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
08/03/2012 | 19:30 | מאת: שני כרמי

למיואש שלום. המינונים של מתילפנידאט שאתה טוען שאתה נוטל הם הרבה מעבר למינונים המקסימליים המומלצים בספרות המקצועית. הרוקח המחוזי לא חייב לאשר לך שימוש במינונים כאלו. החוק בישראל קובע את המינון של 120 מ"ג כמינון היומי המקסימלי וכל חריגה מכך היא חריגה מלשון החוק. אולי אם תלווה פנייתך לרוקח המחוזי באסמכתאות רפואיות מוצקות, ימצא הרוקח המחוזי צידוק לבדיקה חוקית של עניינך. בכל מקרה, רכישת סמים מסוכנים מכל מקום שאינו בית מרקחת מורשה בישראל, היא עבירה על החוק. אנא, התייעץ עם הרופא המומחה שרושם לך את התרופה לגבי המשך צעדייך. לבריאות.

09/03/2012 | 12:33 | מאת: מיואש

שלום שני, אני רוצה להבהיר ולהדגיש שוב את העובדה שבמשך השנה וחצי האחרונות קיבלתי אישור כל חצי שנה מהרוקח המחוזי לשעבר וזאת - כמו שציינת נכון בתשובתך - הצגה של אסמכתאות ומחקרים רפואיים בינלאומיים של טובי המומחים בתחום שמוכיחים מעבר לכל ספק את בטיחות המוצר במינונים אלו בתלות בגורמים הפיזיים והגופניים שציינתי. כל המסמכים ניתנו לי ע"י הרופא המומחה שאבחן אותי ועוקב אחרי. לכן אם הרוקח הקודם חשב לנכון שהמסמכים מוצדקים ולעניות דעתי מסמכים אלה לא מושמדים עם כל תחלופה של כוח אדם נעשה לי עוול שגורם לי לבעיה רצינית בתפקוד היומיומי שלי ולכן אני מבקש את לדעת באם יש לך את הידע, או את האפשרות לעזור לי, אם בהפנייה לגורם שיכול לעזור, או בעזרה אישית. תודה מראש.

מנהל פורום תרופות ורוקחות