הליכה

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

23/10/2013 | 15:15 | מאת: רוז

היי..בתי בת שנה וארבעה חודשים אוטוטו. עדיין לא הולכת. עשתה הכל מהר ויפה עד השלב שבו הלכה סביב הרהיטים בגיל 9.5 חודשים ומאז נעצרה. מאז ועד היום אני מרגישה עליה ממש פחד לעזוב ידיים ולעשות צעד. אתמול לראשונה הצליחה לעשות מספר צעדים קטנים ואיטיים ולהתיישב. היום לא חזרה על זה בשום אופן. שוב נראית מפחדת. שום עידוד לא עזר. האם יכול להיות ששכחה מה היה אתמול ? מה עליי לעשות? בטיפת חלב קראו לזה טנגו, כמו בריקוד שיש צעד קדימה שניים אחורה.

לקריאה נוספת והעמקה
24/10/2013 | 18:19 | מאת: רוז

עברו עוד יומיים מבלי שהיא עשתה שוב את הצעדים... נראה לי שהסיבה לכך זה רק הפחד. ואולי גם חוסר יציבות. למה זה קורה?? (הערה: הילדה עברה את כל שלבי ההתפתחות לפי הסדר הבא: התהפכות לשני הצדדים עד גיל 6 חודשים, זחילת גחון 6.5 חוד', התיישבות 7.5 חוד', זחילת 6 גיל 8 חוד', עמידה 9 חוד', הליכה סביב רהיטים בשתי ידיים 9.5 חוד' ולאחר מכן ביד אחת 11 חוד'). אודה לעצתך

רוז שבוע טוב!ביתך המתוקה עדיין נמצאת בטווח התקין לגילה להליכה עצמאית. אם היא הוכלת סביב רהיטים - במרוצת הזמן היא גם תעזוב את הרהיטים ותלך לבד. זה אכן פונקציה של ביטחון בהליכה ויציבה - ונדרשת סבלנות עד שהיא תשלים את המשימה. חשוב לאפשר לה להסתובב בלי גרביים כדי שהיא תחוש את הרצפה (ולא תרגיש שהיא מחליקה עם גרביים), ולאפשר לה להסתובב בין רהיטים, לדחוף כיסאות וכדו'. רצוי לא להוליך אותה (כדי שהיא תהיה היוזמת של קצב ההליכה ולא אנחנו שמוליכים אותה). אם המתוקה כבר הלכה כמה צעדים - וכעת היא הפסיקה לכמה ימים - זה תקין וזה מראה שהיא מסוגלת להליכה עצמאית והיא תחזור להליכה עצמאית בהקדם.

מנהל פורום טיפת חלב