תזונה ותוספים בן 8 חודשים

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

10/07/2013 | 10:39 | מאת: יונית

שלום, בני בן 8 חודשים התחיל טעימות בגיל חצי שנה ונהנה מאוד מכל סוג האוכל. לאחרונה הוספתי גם עוף טחון למרק ירקות שטחנתי. האם בגיל כזה כשהוא כבר אוכל מזון מוצק עדיין יש לתת תוסף ברזל או כל תוסף אחר? מה לגבי קפיצת גדילה מתי זה קורה ואם זה נכון שיש לתת ברזל בזמן הזה? תודה.

יונית שלום,יופי של מרק - בהחלט חשובה התוספת של העוף/הודו/בקר למרק. זה מוסיף למרק גם חלבון וגם ברזל. אפשר להעשיר את המרק עוד - עם קטניות - כגון אפונה, אורז, עדשים. יש להמשיך לתת ברזל במינון 15 מג' ליום (6 טיפות) ללא קשר לתזונה שלו - תינוקות זקוקים לתוספת של ברזל עקב הצורך של הגוף בברזל בגלל צמיחה והתפתחות - גם של המח! בנוסף לברזל - צריכים להקפיד על ארוחה אחת לפחות עשירה בברזל - וזה הארוחה של העוף. אפשר להעשיר עוד את התזונה במזונות עשירי ברזל - על ידי תוספת של טחינה או שקדיה לפירות. אנו לא מתייחסים לקפיצות גדילה במתן ברזל - כיון שלוקחים בחשבון שבמהלך כל השנה התינוק גדל - ולכן הוא זקוק לברזל תמידי מגיל 4 חודשים. בהנחיות החדשות של משרד הבריאות - יש להמשיך לתת 15 מג' ברזל עד גיל 18 חודש(לעומת נוהל קודם עד גיל 12 חודש) אלא אם הספירת דם שעושים בין גיל 9-12 חודש יוצאת לחלוטין תקינה(ואז אשר להפסיק תוספת הברזל ביל 12 חודש)טיפ: יש שיפור בספיגת הברזל אם הוא ניתן בסמוך לויטמין C - אז כדאי לתת את הברזל סמוך למנת הפירות! בתיאבון!

15/07/2013 | 09:41 | מאת: יונית

סוג של ברזל לתינוקות שלא גורם לעצירות? לאחרונה יש לו לא מעט קשיים במתן צואה ואני חוששת שזה מהברזל. (כרגע מנסה לרכך את היציאות ע"י מתן עגבניה מרוסקת עם קצת שמן זית או גרבר שזיף מיובש).

מנהל פורום טיפת חלב