תינוקת בת 7 חודשים שבעה

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

05/05/2013 | 21:03 | מאת: יערית

שלום לך רנה, התינוקת שלי אוטוטו בת 7 חודשים, לפני מספר חודשים בהמלצתך התחלתי עם תפריט כגון: בוקר תמ"ל, ביניים פירות, צהריים ירקות, מנחה תמ"ל ולפני השינה שוב תמ"ל. הבייבי שלי שותה תמ"ל בין 6:00 ל-7:00 ורק לאחר 3 שעות אוכלת את הפירות (לא בתיאבון גדול חייבת לציין), אחרי שעה אני נותנת לה את הירקות כי היא רעבה. את הירקות אוכלת בתיאבון גדול יותר אך גם כן לא מסיימת צלחת (הצלחת מורכבת ב- 2 כפות גדושות של מרק עם בשר). לפני שנת הצהריים אני נותנת לה תמ"ל, כשהיא מתעוררת שוב תמ"ל, אחה"צ קצת ירקות ללא בשר ולפני השינה תמ"ל עם מעט דייסה. אני חוששת שאני מאביסה אותה. מעוניינת בהמלצותייך לגרום לה לאכול ביותר תיאבון, נראה לי שהיא לא רעבה מספיק. תודה וסליחה על אורך השאלה, ערב מקסים, יערית

לקריאה נוספת והעמקה

יערית שלום,ננסה שוב לעשות קצת סדר .בבוקר תמ"ל - כפי שהיא אוכלת היום. זה מצויין. כיון שהיא איננה רעבה מספיק סביב 10 - כאשר את מציעה לה את הפירות - אולי כדאי לדחות את מתן הפירות בכחצי שעה - ואז היא תגיע לארוחה זו רעבה ותאכל את הפירות בתיאבון.לאחר כשעתיים וחצי - שלוש - כלומר סביב 12:30-13:30 אפשר להציע לה את ארוחת המרק עם הבשר והירקות. (הכמות שאת מציינת שהיא אוכלת מזה - הוא מצויין - וזה בסדר גם אם היא לא מסיימת את המנה.)אני ממליצה אחרי ארוחת המרק - להציע לה מים - כיון שארוחה זו מצמיאה - ויתכן והיא לא זקוקה לתמ"ל נוסף לפני השינה - אלא רק למים . אבל אם למרות המים היא עדיין משדרת שהיא זקוקה לבקבוק - אפשר להציע לה תמ"ל . כשהיא מתעוררת משנת הצהריים - אין צורך להציע לה שוב את הירקות - אלא ארוחת ביניים של דייסה בכפית או יוגורט או אפילו מעדן. ארוחה זו ייהפך במרוצת הזמן לארוחת ערב - עם חביתה/מקושקשת/פשטידה/טונה/אבוקדו /עגבניה (בד"כ סביב גיל 10 חודשים).ואז לקראת השינה את התמ"ל עם הדייסה כפי שאת מכינה לה. בתיאבון!

08/05/2013 | 20:38 | מאת: יערית

היי רנה, הצעת לי לדחות את ארוחת הפירות בחצי שעה ולתת את ארוחת הירקות רק לאחר שעתיים-שלוש. הבעיה היא שהיא נהיית עייפה (התינוקת שלי לא מחזיקה מעמד 3 שעות ערה) ואז יהיה מצב בו תגיע לארוחת הירקות עיפה ועצבנית ולא תאכל כלל. האידיאל הוא שהיא תאכל ב- 13:30 ואז ישר לישון אבל אני לא מצליחה להחזיק אותה ערה. היא לרוב נכנסת לשנת צהריים ב- 12:00 גג 13:00. מה את מציעה לי? ושאלה נוספת, האם אפשר לתת מעדנים?? זה לא מגיל 9 חודשים?

מנהל פורום טיפת חלב