לרנה -עוד שאלה

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

02/05/2013 | 23:28 | מאת: מיכל

תודה על תשובתך. 1)זאת תופעה שכיחה - עור אטופי? שיכולה לעבור במהלך הזמן או שלכל החיים הוא יהיה צריך להתמודד איתה?? 2)זה יכול להתבטא בגיל מבוגר יותר באלרגיה למוצרי מזון ? תודה מיכל

לקריאה נוספת והעמקה
02/05/2013 | 23:31 | מאת: מיכל

זה נגרם בגלל שהוא נולד כשיש לו בעיה בעור וזה יהיה לו לכל החיים?

מיכל, יש כל מיני תיאוריות לגבי מה גורם לאטופיק.התיאוריה הנפוצה ביותר זוהי גנטיקה - להורה עם אטופיק דרמטיטיס יש 50 % סיכוי שלילדו יהיה אטופיה, אם ל2 הוריו יש אטופיק דרמטיטיס אז לילד יש 80 % סיכוי לרשת את האטופיה.לסובלים מאטופיק דרמטיטיס יש נטיה להזיע יותר , וזה לכשעצמו גורם לאיבוד נוזלים דרך העור - וליובש . היובש גורם לכישלון של העור להוות מחסום מפני מולקולות שונות -ואז המולקולות חודרות לעור , מגיעות לתאים של מערכת החיסון - והתאים הללו מופעלים ביתר שאת ומפרישים חומרים לעור הגורמים לדלקת המקומית -ולגרד .

מיכל שלום, סליחה על העיכוב במענה - התוספת לשאלה הלכה לאיבוד בין כל השאלות. אטופיק דרמטיטיס זוהי מחלה כרונית - כלומר יש לה שלבים אקוטיים - ואז העור מאד יבש ומגורה - וגורם לגרד וכו', ויש תקופות שהעור יהיה חלק לגמרי - ללא שום זכר לאטופיק. ברוב הילדים המצב זמני, וחולף עם השנים - כאשר יכולים להיות התפרצויות מחודשות - בעת מתח וחרדה (למשל בבית ספר סביב מבחנים) או כתגובה לחילופי עונות או למאכלים מסויימים (כי יש באטופיק אלמנט שחוזר על עצמו בילדים עם אלרגיה - כגון נזלת אלרגית או אסטמה). הטיפול החשוב ביותר בכל מקרה של אטופיק דרמטיטיס הוא שמירה על לחות של העור - וזה על ידי תוספת של שמן אמבטיה - את השמן עדיף להוסיף לאמבטיה במהלכו של האמבטיה ולא בתחילתו כדי שהעור יספג במים לפני הוספת המשמנים. (אם מוסיפים את השמן מלכתחילה - השמנים עלולים לחסום את העור לחדירת המים - וחשוב שהמים יחדרו לתוך העור היבש.)

16/05/2013 | 10:49 | מאת: רויטל

בהמון תינוקות שיש להם עור אטופי (ייתכן וזה בגלל שהעור שלהם כשהם קטנים רגיש וחשוף יותר לתנאי מזג האויר) ומעבר לזה הבנתי שזה עובר ככל שהם גדלים. בכל אופן אני משתמשת באל סבון לתינוקות של מורז שמבוסס על צמחים ומיועד לגירויים בעור ומורחת קרם גוף ואני יכולה לומר לך שבהחלט רואים שיפור. מה שחשוב להקפיד עליו שהעור שלהם תמיד יהיה עם לחות ולא יבש (כי היובש הוא מה שגורם בעצם לאטופיק).

מנהל פורום טיפת חלב