גזירת ציפורניים

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

13/02/2013 | 11:42 | מאת: מרינה

שלום. בתי כמעט בת שנה ותשע חודשים.ילדה מפותחת יפה , שובבה,דעתנית,חכמה.אבל יש לה פחד נוראי מגזירת ציפורניים.במיוחד ברגליים.היא רק רואה מספריים , היא צורחת !! מה שגורם לי לגזור לה בכוח עם צרחות ומאבק , כי היא לא משתכנעת מהסברים שלי ובקשות!אינני יכולה לגזור לה בשינה , היא תתעורר ישר.מה לעשות?האם אני גורמת לה לטראומה

מרינה שלום, פעוטים רבים לא אוהבים שגוזרים להם ציפורניים - במיוחד ברגליים. הרבה מהפחדים הללו בגיל זה הם פחדים התפתחותיים - שנעלמים עם הזמן. בד"כ הציפורניים ברגלי פעוטים הן רכות - ולכן אין צורך לגזור באופן תדיר - כי הן לא מציקות, בד"כ לא חודרות את העור בגיל זה, ונוטות בסופו של דבר להיחתך לבד. אבל מדי פעם באמת אין ברירה וחייבים לגזור אותם - וכשיש לילד פחד התפתחותי ממשהו שחייבים לעשות (לדוגמא יש פעוטים שפתאום מפחדים לעשות אמבטיה - או להכניס את הראש למים לשטיפת השיער) - ואז יש להגיד לפעוט - "אני יודעת שאת פוחדת, אבל נעשה את זה מהר". אם יש אפשרות שמישהו יסיח את דעתה במהלך גזירת הציפרוניים - כגון אבא שלה שיכול לשבת על ידכם ולהקריא סיפור או להמחיש לה שיר בובות,זה יכול לעזור להפחית אצלה את החרדה. בהצלחה ושבת שלום!

17/02/2013 | 11:21 | מאת: מרינה

שלום. תודה על תשובתך, יש לי שאלה נוספת.הבת שלי (אותה בת)יושבת בבית עם מטפלת.יש לה פחד נוסף-חרדת זרים.היא מתחילה לבכות כשמישהו בא אלינו הביתה או מתחיל לפטפט איתה /איתנו ברחוב.האם זה תקין? מה לעשות על מנת להפחית את החרדה?

מנהל פורום טיפת חלב