הרגלי שינה

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

30/01/2013 | 20:27 | מאת: איילת

בני כמעט בן 3 חודשים. בימים האחרונים הוא מתקשה להיכנס לשינה ומתעורר דקות ספןרות/מקסימום 1/2 שעה אחרי שמניחים אותו בעריסה (אנחנו מרדימים אותו על הידיים).מה יכולה להיות הסיבה לכך? האם זה פינוק, אם כן - מה עושים? למותר לציין כי במקרים רבים הוא מתעורר בצרחות לא מוסברות שאינן בהכרח גזים (קוליק). לא ברור לי מה השתנה בימים האחרונים. זקוקה לעצה והכוונה.

לקריאה נוספת והעמקה

איילת שלום, על פי התיאור שלך יתכן ואתם מפספסים את חלונות השינה של תינוקך - וזה קורה כיון שהוא גדל קצת וחלונות השינה משתנים בהתאם. כאשר משכיבים תינוק לישון כשהוא עייף מדי הוא מתקשה להירדם, ישן פחות טוב ומתעורר מהר יותר(הפוך ממה שחושבים שאמור לקרות). חלון השינה זה הזמן המתאים ביותר להשכיב תינוק לישון. כדי למצוא את חלון השינה של בנך רצוי להסתכל עליו סביב חלונות השינה הממוצעים לגיל - ולחפש את הסימנים הראשונים של עייפות - זה לאו דוקא פיהוק(זה לעיתים סימן מאוחר של עייפות). סימנים מקדימים לעייפות יכולים להיות הפחתה בתנועות הרגליים, בהייה באויר, גירוד האוזן/אף/פה/לחי וכד'. חלונות השינה הממוצעים לגילו הם : כשעה עד שעה וחצי זמן מהתעוררות משנת לילה ועד שנת בוקר, כ1.5-2.5 שעות זמן מהתעוררות משנה בוקר עד פרק השינה הבא, כ1.5-2.5 זמן מהתעוררות משנת צהריים עד שנת אחה"צ, וכ1-1.5 שעות זמן מפרק שינה אחרון עד שנת לילה.אם בימים הקרובים תסתכלי על תינוקך סביב השעות הנ"ל, תוכלי לבחון מה הם הסימנים המקדימים של עייפות - ואז רצוי להשכיבו לישון. מומלץ לפחות פעם ביום להשכיבו בעריסה שלו - ולא על הידיים - כדי שהוא יבין שיש עוד מקום שבו נרדמים. ולאט לשנות את כל ההירדמויות להירדמות בעריסה במקום על הידיים.(מתחילים מפעם ביום). אחרון חביב - בגיל 3 חודשים - התינוקות עוברים פרץ גדילה - ולכן יתכן והוא מתעורר יותר מבעבר - וירצה מיד לאכול ויתכן וזה פשר הצרחות של הימים האחרונים - הוא צריך יותר אוכל .(אחרי 3-4 ימים, כשהוא מקבל את כל צרכי התזונה שלו, צפוי שיירגע .) סופשבוע נעים!

31/01/2013 | 20:42 | מאת: איילת

תודה על התשובה המפורטת. בנוגע להירדמות: אנחנו מרדימים על הידיים כיוון שאינו יודע להירדם לבד. מה עושים כדי שיסכים או ילמד להירדם לבד? מדובר בתינוק מתוק בן כמעט 3 חודשים.

איילת, כדי להרגיל תינוק מתוק להכיר דרך הירדמות אחרת - כלומר הירדמות בעריסה ולא על הידיים - יש להשכיבו לפחות פעם ביום בעריסה כאשר הוא עייף - ניתן ללטף לו את הגב/בטן תוך כדי ההשכבה, להגיד ש'ש'ש' - ולחכות עד שיירדם. חשוב להשכיבו בעריסה בחלון השינה שלו - אז יהיה לו קל יותר להירדם בעריסה והוא יבין שהעריסה זו גם מקום שאפשר להירדם בו ולא רק על הידיים של אמא/אבא. בהצלחה , שבת שלום!

מנהל פורום טיפת חלב