פליטות מרובות לתינוק בגיל חודש וחצי

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

01/08/2012 | 12:57 | מאת: נועה

שלום רב, בני בן חודש וחצי ופולט כמעט לאחר כל ארוחה ממש מהלידה,עד לפני כיומיים ניזון ממטרנה חלבי ולאחר ביקור אצל רופא ילדים שלל ריפלוקס והמליץ להחליף פורמולה ולנסות אנפמיל AR, שאלתי היא האם ניתן להוסיף מעט דייסת קורנפלור של מטרנה למטרנה ואם כן כמה יש להוסיף? האם זה עדיף על אנפמיל AR? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

נועה שלום, פליטות בתינוקות קטנים הינו מצב אופייני והוא משוייך במרבית המקרים ל"רפלוקס קיבתי ושטי" - שזה למעשה היצרות של שוער הקיבה - מצב שבדרך כלל חולף בחודשים הראשונים לחיים. אחד האיפיונים מלבד הפליטות הינה חוסר שקט של התינוק סביב האוכל - כיון שהפליטות גורמות למצב של צרבת - וזה גורם לכאב בזמן האוכל - ולכן יתכן והרופא לא הגדיר את הפליטות כריפלוקס - כיון שלא מלווה בזה חוסר שקט. בד"כ הרופאים לא יטפלו בפליטות - אם התינוק עולה במשקל, ואם אין מצב של חוסר שקט סביב האוכל. יש 2 אופציות להורדת כמות הפליטות - הראשונה : השכבת התינוק בתנוחה מוגבהת במשך לפחות 20 דקות אחרי האוכל - זה יכול להיות עליכם, או בסל קל, או אפילו לשים כרית/שמיכה מתחת למזרון במיטה שלו על מנת להגביה את ראש המיטה. השניה - להסמיך את האוכל שהוא אוכל . אפשר על ידי פורמולה אנפמיל AR - זהו פורמולה רגילה עם עמילן אורז - היתרון שלו שהוא הופך להיות צמיגי רק בקיבה - כך שבבקבוק הוא עדיין לחלוטין נוזלי , אבל בגלל תכונת הצמיגות בקיבה - הוא מוריד את הסיכוי לפליטות. אופציה אחרת זה כפי שהצעת - להוסיף דייסת קורנפלור למטרנה שלו - המינון המקובל הינו 1 כף דייסה על כל 100 מ"ל של מטרנה - ולכן אם הוא אוכל 120 מ"ל לדוגמא - יש להוסיף כף ורבע של דייסה.עוד אופציה שאפשר לחשוב עליו כיון שהרופא לא הגדיר את הפליטות כרפלוקס - זה לנסות פורמולה מופחתת לקטוז - יש גם לזה סיכוי להוריד את כל התופעות "הביטניות" - כגון גזים, פליטות וכו'. יש מטרנה ללא לקטוז(שכך נקרא) ויש סימילק קומפורט - על אותו עיקרון. בהצלחה ושבוע טוב!

20/08/2012 | 11:50 | מאת: אור

לנו זה עזר. אני חושבת שזה באמת הכמות המופחתת של הלקטוז, אולי משהו אחר. יש שם משהו שקשור לחלבון. לא יודעת. עזר מאוד וזה מה שחשוב.

מנהל פורום טיפת חלב