עצירת דימום וסתי כבד שנמשך כמעט חודש

דיון מתוך פורום  רפואת נשים

05/05/2023 | 23:11 | מאת: טליה

שלום, בת 34 ללא ילדים ולא נוטלת גלולות מדממת כבר כמעט חודש בצורה מאסיבית, דימום כבד מאוד עם קרישי דם וטיפות דם טרי ממש כמו אחרי פציעה, מעולם לא חוויתי דימום כזה חזק במשך זמן כה ארוך מציינת שלפני מספר חודשים חוויתי דימום לאחר יחסים למשך שבועיים שפסק מעצמו נבדקתי לאחרונה ע"י 2 רופאי נשים שאמרו שמדובר במחזור לא סדיר שלא נובע ממצב פתולוגי אבל הדימום לצערי לא אופייני לשום מחזור שהיה לי, למזלי ההמוגלובין שלי תקין 14.3 בבדיקה מאתמול נמצא שרירית הרחם מעובה 10 מ"מ קיבלתי מרופא נשים אתמול טיפול בשני כדורים: האחד הקסאקפרון 500 מ"ג 3 פעמים ביום כל פעם 2 כדורים למשך 5 ימים והשני הוא פרימולוט-נור (Norethisterone Acetate) למשך 10 ימים פעמיים ביום אשמח לדעת מדוע ניתנו לי 2 סוגים של כדורים? האם לא מספיק רק סוג אחד? האם מותר לקחת את שני הסוגים ברצף? (כלומר 2 הקסאקפרון ומיד אחרי פרימולוט-נור אחד) כמו כן, אני חווה כרגע תסמיני גמילה לאחר הפסקת כדור פריזמה אותו נטלתי חודש, האם יש סיכון בלקיחת הטיפול במצב זה? סובלת מבחילות ממושכות כבר כמה חודשים ולא קל לי לקחת כל כך הרבה כדורים וגם בקושי מצליחה לאכול... האם ייתכן קשר בין נטילת הפריזמה לדימום המאסיבי הזה? שאלה אחרונה, רופא הנשים אמר לי שלאחר סיום הטיפול לעצירת הדימום אני אדמם שוב למשך מספר ימים, האם זה נכון? מדוע זה קורה? אשמח מאוד למענה כי אני מאוד סובלת כבר תקופה ארוכה, תודה רבה!

אני חושב שקיבלת טפול נכון והסבר נכון ההקסקפרון יחליש את הדמום דרך מערכת הקרישה ו פרימולוט יקטין את הרירית הפסקת את הפריזמה אז השאלה לא רלבנטית אכן יהיה דמום בגלל הפסקת הפרימולוט

07/05/2023 | 11:41 | מאת: טליה

היי ד"ר, במידה ועכשיו אחרי יום וחצי של נטילת שני סוגי הכדורים הדימום פסק לגמרי, ניתן להפחית במינון הכדורים או להמשיך רק עם הפרימולט נור? דיי קשה לי ליטול כדורים בשל בחילות שמהן אני סובלת האם בתום הטיפול צפוי דימום ארוך משמעותית או קצר יותר? תודה רבה על העזרה!

מנהל פורום רפואת נשים