התכווצות חום

דיון מתוך פורום  חום אצל תינוקות

10/02/2011 | 14:27 | מאת: אבא אוהב

שלום דר' אתמול עברה התינוקת שלי (בת שנה ושלושה חודשים וחצי)התכווצות מחום, נכנסנו אני ואשתי לפניקה ולא ידענו מה זה או מה לעשות, הפנים שלה הכחילו, הגוף שלה רעד כולו, הפה היה פתוח והלשון נעה, העיניים והמבט השתנו ויצא לה קצף מהפה ולאחר מכן היא הקיאה את החלב שאכלה.לקחתי אותה וטסתי למרכז הרפואי הקרוב, ההתכווצות נמשכה משהו כמו 4-5 דקות, והיא התאוששה במהירות. הרופאים במרכז הרגיעו אותנו והסבירו מה זה, ואח"צ ביקרנו אצל הרופא משפחה המטפל בה שגם הרגיע אותנו והסביר מה לעשות אם זה חוזר. יש לי כמה שאלות בנושא: 1. בתקופת ההריון לתינוקת היה אי התאמה בין חדרי המוח, הייתה הרחבה אבל בגדר הנורמה והתינוקת נולדה ברוך ה' בריאה לחלוטין, האם יש קשר בין שני הדברים? או האם יש השפעה להרחבה על הילדה אחרי ההתכווצות? האם כדאי לעשות אולטרא סאונד? (זה מאוד מדאיג אותנו) 2. האם התכווצות כזו יכולה לקרות גם כשהתינוקת בשינה? ואם כן איך אפשר לזהות? (כל הלילה לא ישנו היינו ערים מעל ראשה, וכל שינוי קטן בקצב נשימתה היה מכניס אותנו ללחץ). סליחה אם ההסבר היה ארוך מדי, ותודה מראש.

10/02/2011 | 14:35 | מאת: אבא אוהב

סליחה דר' שכחתי עוד שאלה חשובה: לתינוקת יש גם דלקת בגרון, הרופא משפחה המליץ שבינתיים לא לתת לה אנטיביוטיקה למרות שבמרכז הריפואי הרופא ביקש לתת לה, מה נכון לעשות בזמן הזה שהחום עולה ויורד?? תודה שנית,

שלום, 1.אין קשר בין התופעה והממצאים הטרום לידתיים. 2. המצב הזה יכול לקרות כתוצאה מעליית חום מהירה ואם זה יקרה בשינה אתם תשמעו אותה כי היא תעיר אתכם 3. לגבי הדלקת הגרון רק מי שבדק יכול להחליט על טיפול כזה או אחר. יתכן והרופא שלכם התרשם ממחלה וירלית שאינה מגיבה לטיפול אנטיביוטי.

מנהל פורום חום אצל תינוקות