התייעצות

דיון מתוך פורום  עבודה סוציאלית

26/08/2008 | 22:55 | מאת: עדי

שלום אחייני בן הארבע וחצי סיפר לנו שאמא בעטה באחותו בת השנה וחצי . שאלנו למה,והוא אמר כי לאמא לא היה כוח לקום אליה ואחותו לא באה לאמא או משהו כזה. הוא סיפר לאבא,ואבא מאוד כעס אליה. (הילד הדגיש כי אבא תמיד שומר עליו) זהו הגיל של קצת דימיונות עד כמה שידוע לי,אך אנו לא ממש מופתעים מכיון שמדובר באמא שלא יודעת לחלוטין להתנהג. לדוגמא-כאשר האחיין שלי הגיע הביתה וסיפר לאמו כי קיבל מתנה מסבתא ,שמח ומאושר,היא צעקה עליו:מה אתה רוצה שאעשה,שאזרוק את זה מהחלון..? אחי,(האב) כועס על המשפחה,ואמר כי זו הפעם האחרונה שראינו את הילדים וכי הוא עובר לגור רחוק ולא נראה את הילדים. בעוד כשבוע הילדים אמורים להתחיל גן, ושאלתי -האם כדאי לפנות לגננת ולבקש שדובב את הילד לספר לה, או עדיף לפנות לאגודה למען הילד או עובדת סוציאלית. אני חוששת להזיק לילדים,אך גם דואגת שישארו באוירה שכזו ועם אמא שכזו בעיקר. לדעתי בהחלט מדובר פה בהזנחה,והתעללות ואני מאוד רוצה לדווח לרשויות. בניסיון לדבר עם האב הוא טוען שאנחנו פרנואידים .למרות מריבות רבות עם אשתו, מערכת יחסית ממש לא נעימה הוא בוחר להמשיך ולהיות איתה ומשום מה להגן על מעשיה (למרות שפעמים רבות סיפר כמה היא לא מבינה ולא יודעת וכו').

26/08/2008 | 22:57 | מאת: גליה

הי לך את מתארת מערכת יחסים לא חמה בין הילדים להורים עם כל המקרים הללו יש לדבר עם הגננת =דמות שרואה את הילדים באופן יומיומי ויכולה לראות אם חל שינוי בהתנהגותם יש לערב אשת חינוך בנושא אם תשתקי הילדה יכולה לשלם מחיר כבד (רוז..... )

29/08/2008 | 13:42 | מאת: שיר

אני חושבת שהדבר בחשוב ביותר הוא לשנסות לשמור על קשר כמה שיותר חם איתם. זו נשמעת כמו משימה אולי בלתי אפשרית אבל אחד בגורמים הגדולים ביותר לסיכון הוא ניתוק-ממערכות תמיכה ומעיניים פקוחות.אם ניקח את הפרשה המסעירה /של רוז כדוגמא, המשפחה היתה מנותקת יחסית,עולים, ללא חברים,ללא גגן וזה מה שאיפשר היעלמות ארוכה כל כך מבלי שאיש ישים לב. זה ענין לא פשוט, אך כל דבר שתחליטי בעניין הדיווח חייב להיות מלווה במחשבה שאת יכולה לעזור להם אולי יותר מכל עו"ס אחרת. חוצמזה אולי את רוצה להתחיל מהתייעצות אנונימית עם המועצה לשלום הילד או ער"ן, שמספקים ייעוץ נפשי חינם בטלון ואולי יוכלו לסייע לך בבקבלת החלטה בהצלחה

מנהל פורום עבודה סוציאלית