מטפל ומטופלת

דיון מתוך פורום  עבודה סוציאלית

18/05/2008 | 08:15 | מאת: פרח

זיו שלום רב, פניתי אלייך כבר ועזרת לי. החלטתי להישאר בטיפול אבל לא הצלחתי לדבר על המשיכה שלי עם המטפל שלי. רציתי לשאול אותך האם זה שבכל פעם אנחנו מתחבקים ומנשקים (על הלחי כמובן) זה מקובל? יש לי הרגשה שיש שם רגשות גם מצידו. אני יודעת שלא יהיה ביננו כלום כמו שאמרת, אבל בכל זאת רציתי לדעת האם ייתכן שקיימת משיכה גם מצד המטפל? תודה רבה לך על תשובתך.

18/05/2008 | 12:45 | מאת: זיו סופר

פרח שלום, אני אכן זוכר את פנייתך בעבר. לעיתים, גם המטפל/ת נמשך/ת למטופל/ת הרי גם אנו בני אדם. מטפל מקצועי יודע לעשות עם עצמו (או בעזרתו של אחר - מדריך/ה) ולנטרל את המשיכה, זאת כדי להיות עד כמה שיותר "נקי" בהתערבויות הטיפוליות. בנוגע לרגשות, כדאי מאד שלמטפל יהיו רגשות כלפי המטופלים. הוא יכול לכעוס, להתאכזב, לכאוב, להעלב ולאהוב. כל עוד הרגשות אינם מונעים ממקומות רומנטיים והמטפל, כאמור, יודע לעבוד איתם ולמנף אותם לתהליך הטיפולי, הם לגיטימיים ובריאים. אני מרגיש שיותר מהכל, המגע בינכם מבלבל אותך. את עסוקה, באופן טבעי, במשיכה שלו אלייך ובמשיכה שלך אליו. אין לי ספק שזה מקשה עלייך ופוגם בטיפול. אני שוב ממליץ לך בחום לדבר על כך עם המטפל, חבל על שבתהליך כ"כ משמעותי 0ואני מניח גם לא זול) את משקיעה אנרגיות במקומות שאינם מקדמים אותך. אם תפתחי איתו את הנושא ותכלו לבדוק ולדון בו אני בטוח שתצאי נשכרת. זיו

19/05/2008 | 06:48 | מאת: פרח

זיו בוקר טוב. קודם כל תודה רבה על התשובות המפורטות. חשוב לי להגיד לך שאני בטיפול לא מעט זמן והגעתי להישגים חשובים בשבילי (אני מאמינה שזה מה שמשאיר אותי שם). בשלב מסויים המטפל שלי שאל אותי לגבי המשיכה שלי אליו וכל כך נבהלתי שהוא הבין את זה אז ישר הכחשתי. אני לא רומזת במילים אבל כשאנחנו מתחבקים החיבוק (שלי בכל אופן) מאד חם ואני "מושכת" אותו (החיבוק) יותר זמן. אולי מזה הוא הרגיש. אמרתי לעצמי שצריך להפסיק עם המגע כי באמת כמו שאתה כתבת אני עסוקה במשמעות שלו מבחינת המטפל שלי אלי. קשה לי להפסיק את זה כי זה מאד נעים לי. אני לא מרגישה שאני עסוקה בזה הרבה אבל לא רוצה לוותר על זה. היה שלב שאמרתי לעצמי שאם הוא באמת מרגיש את המשיכה הוא יפסיק את המגע ביננו בשביל שאני לא ארגיש שזה גם מצידו. הוא לר הפסיק. להיפך. הוא משתף פעולה ועכשיו גם כשאני באה וגם כשאני הולכת זה ישנו. אני בטוחה שהוא מרגיש שאני נמשכת גם אם הכחשתי.

מנהל פורום עבודה סוציאלית