איך זה להיות עובדת סוציאלית?

דיון מתוך פורום  עבודה סוציאלית

28/01/2007 | 22:09 | מאת: נטע

שלום רב, ראשית, לא יודעת, אם אני בפורום הנכון...אבל, אודה לכם מאוד, אם תוכלו לתת לי מענה לשאלותיי. שנית, קצת רקע על עצמי... אני בעלת תואר ראשון בחינוך, ותואר שני במידענות. היות ובשני המקצועות הנ"ל לא מצאתי עבודה (וגם כשמצאתי, לא נהנתי...)- אני שוקלת ללמוד עבודה סוציאלית (אני במהותי עו"ס...כלומר, יש לי הרבה רצון לעזור ולהקשיב לבעיות של אחרים). ** הבעיה: 1. ידוע לי, שהמשכורות בתחום זה הינן נמוכות מאוד (למרבה הצער). 2. ההיצע בשוק העבודה קטן (ואם יש הצעות עבודה, הן בתחום של עבודה עם קשישים). לכן- א. אשמח אם תספרו קצת על תחום העבודה שלכם כעובדים סוציאלים. (מההיבטים של הבעיות הנ"ל). ב. האם לא מפחיד לעבוד עם אוכלוסיות מסויימות? (עבריינים וכו'). ג. מה היתרון של עובדת סוציאלית עם תואר שני על עובדת סוציאלית בעלת תואר ראשון? (אני מתכוונת- האם אפשרויות העבודה רבות יותר?). ד. האם קל יותר לקבל עבודה כשיש תואר שני? הערה: אני שואלת לגביי תואר שני, מאחר וישנם מסלולים ללימודים ישירים לתואר שני (כמובן, אחרי השלמות). מה דעתכם על כך? האם הקבלה ללימודים אלה קשה? מתנצלת על המסר הארוך... תודה מראש לכל מי שיואיל לענות. ממני...האובדת עצות.

03/02/2007 | 13:20 | מאת: מיכל דגני

הי נטע מקצוע העבודה סוציאלית הינו מגוון , עבודה קהלתית , טיפולית, ארגונית וכו , כך שניתן למצוא עבודה בכל השרותים , נכון שבשניים האחרונות חלה שחיקה עצומה בשכר ואכן יש קושי להתפרנס בכבוד כמשכורת יחידה בשניים הראשונות . יחד עם זאת בשל המגוון האוכלוסיות והשירותים העובד יכול למצוא את עצמו בנישות הרבות הקימות : עבודה עם עברינים,קשישים מכורים ילדים וכו . באשר לתואר שני . תואר שני ללא ניסון בשטח אינו מקנה לך יתרון כלשהו מאחר שיש חשיבות לנסיון הנרכש , בהצלחה מיכל

10/04/2007 | 13:20 | מאת: מירי

היי שלום!! אני בת 17 ואני תלמידת תיכון!! החלום שלי זה להיות עובדת סוציאלית אני אוהבת לעזור ולהקשיב! יש לי כמה שאלות שרצות לי בראש ואני רוצה תשובה עליהם: האם מסיפקים לי 3 יח"ל במתמטיקה ו4 יח"ל באנגלית או שאני צריכה יותר?! אני לומדת סוציאולגיה+פסיכולגיה ועושה 5 יחידות לימודים האם זה יעזור ליי?!! בכמה שנים מדובר ללמוד עובדת סוציאלית?!! איזה מכללה או אונברסיטה היית ממליצים ליי?!! חשוב לי לציין שאני תלמידה לקית שמיכה!! השמח עם תענו לי בהקדם האפשרי!! תודה! מירוש'!!

מנהל פורום עבודה סוציאלית