הקמת מקלטים לצעירים מוכים / משפחות אומנות
דיון מתוך פורום עבודה סוציאלית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום למנהלות הפורום מיכל דגני וענת יריב . אני בחורה בת 37 ו(עדיין ) ילדה מוכה . יש לציין שגם עברתי בצבא חוויה קשה של אלימות שאותה לא אפרט כרגע , אבל מה שהכי כואב לי הוא שלא נראה לי שאצליח לפרוץ את מעגל הקסמים - מעגל האיימים של חיי ( ניסיתי לברוח דרך שנה אחת של נישואים , אבל זה היה כמו ליפול מן הפח אל הפחת ובסוף התגרשתי וחזרתי לבית הוריי , מהעדר אמצעים כספיים ) . לדעתי ( אני מקווה שזה לא נשמע הזוי ) , צריך להקים מקלטים אפילו לצעירים מוכים ( בגילאי 40-20 ) , כי זו פשוט שטות לחשוב שצעירים אחרי צבא כבר ידעו להסתדר בחיים ( ולשכור דירה זה פתרון זמני ושטחי לבעייה , '' פיתרון '' יקר שגם בו יש סכנות מסויימות כמו שכנים איומים ודפקטים בדירה ) . עכשיו ישנה עוד מכשלה שמונעת מילדים מוכים לזעוק את כאבם והיא ''חוק הגנת הפרטיות '' שהוא מיסודו מוסרי וצודק , אבל באופן אבסורדי , מונע מילדים מוכים לתעד ולצלם את האלימות כנגדם . לצערנו , כל עוד שאין שר /ת רווחה במשרה מלאה במדינת ישראל , סוגייה חשובה זו , לא תטופל . בתודה , אורנה .
אורנה שלום. גם מקלט לנשים מוכות הוא פתרון זמני , מעבר למקלט יש עבודה גדולה ומתמשכת של שיקום פסיכולוגי. טיפול פרטני או קבוצתי הוא נדבך חשוב בדרך לפריצת מעגל האלימות . בהצלחה מיכל