לפני טיפול זוגי

דיון מתוך פורום  עבודה סוציאלית

06/03/2006 | 23:27 | מאת: ענת ואייל

שלום רב, אנו זוג בשנות ה-20 לחיינו. אנו נשואים שנה וחצי ויש לנו תינוק קטן בן 4 חודשים. לפני החתונה יצאנו 3 וחצי שנים. תמיד היו לנו ויכוחים אך היינו יודעים להסתדר ולצאת מהם, ויכוחים שנבעו בעיקר מרקע משפחתי - כל צד כנגד בני משפחתו של האחר, דעותיהם, התנהגותם, אורח חייהם וכו'. מאז לידת בננו המצב הזוגי ביננו החריף, גם על הרקע המשפחתי ועוד קשיים נוספים בהתמודדות עם תינוק חדש וראשון במשפחה מכל ההיבטים. ניסינו "לחיות בשלום" לאחר כל מריבה אך זה החזיק ימים בודדים בלבד עד ששוב פרץ ריב ואיתו כל המרירות והכאב . אנו אוהבים אחד את השני ורוצים לחיות ביחד לתמיד. על כן החלטנו ללכת ליעוץ זוגי אולם אנו לא יודעים לאיזה טיפול עלינו ללכת. האם מוטב לפגוש פסיכולוג, עובדת סוציאלית או בעל מקצוע אחר? עד עכשיו הבנו שיועץ=פסיכולוג, אולם לאחר שטילפנו לכמה מכונים העוסקים ביעוץ זוגי, הסבירו לנו שם שבעלי המקצוע שלהם אינם פסיכולוגים אלא עובדים סוציאליים. איזה בעל מקצוע מתאים לנו בהתאם למקרה המתואר, כך שישמע את עמדותינו ויעזור לנו לגשר, להגיע לעמק השווה ולחיות טוב אחד עם השני? נודה על תשובתך, ענת ואייל

08/03/2006 | 22:26 | מאת: קופל אליעזר

שלום ענת ואייל. תינוק חדש, ראשון מביא עמו הרבה מתחים. דווקא לזוגות של אנשים שרואים בהורות ובמישפחתיות ערכים חשובים בחיים. הכל מאוד מאוד חשוב והפרופורציות מישתנות. ועוד משהו, כגבר, בחגיגת הרגשות והשינויים לגברים יש חלק מאוד קשה. התפקיד הטבעי שלהם קטן הרבה יותר מהתפקיד הפנימי שהיו רוצים לקחת. בקיצור לידת תינוק זה אירוע מהגדולים בחיינו, אבל זה לא קל בכלל. לגבי שאלתכם, המלצתי, עזבו את התוויות. חשוב שתמצאו איש מקצוע. זה יכול להיות פסיכולוג, או עובד סוציאלי פסיכותרפיסט, וגם מטפל בהבעה ויצירה. חשוב שהוא יהיה מקצועי (עם תעודות), אם משהו שאתם מכירים המליץ לכם, זה מצויין. ואם פגשתם אותו והייתה כימיה בינו ובין שניכם (ש נ י כ ם) זה הטוב ביותר. בהצלחה.

09/03/2006 | 17:18 | מאת: עמית

שלום, פסיכולוג קליני הוא מה שאתם זקוקים לו. בעלי ואני עברנו תקופה מאד קשה שמאד דומה למקרה שלכם ומייד פנינו לטיפול זוגי שפשוט סידר והרגיע לנו את החיים. זה לא תרופת פלא כי דרושה עבודה כנה ויסודית שלכם עד הסוף גם כשאתם חשים שאינכם מסוגלים להתמודד עם האמת. אם תרצו נוכל להמליץ על הפסיכולוג שלנו, שנמצא בת"א. המון בהצלחה.

מנהל פורום עבודה סוציאלית