היי, פיצול בנפש בסכיזופרניה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

23/10/2013 | 00:35 | מאת: avil11

אני חולה בסכיזופרניה כרגע... ואני מודע לזה שהנפש שלי עברה פיצול לאבי החולה ואבי הבריא (קוראים לי אבי) שניהם שני צדדים לאותו מטבע היום אני מן הסתם לאחר האשפוז אז אני אבי הבריא ועדיין מנסה להשכיח את אבי החולה כך שאני יוכל להמשיך מאיפה שהכול הפסיק "ולמזג את הפיצול", אני חולם על זה הרבה, על זה שאני יגיע לפנטזיה שבה יהיה המשכיות...אז אבי הראשון לפני שהפיצול התחיל, היה כדורגלן מפוספס, כזה שלא קיבל אפילו את הצ'אנס בתוך חברה חולה שלא מעריכה יצירתיות ותרבות כמו אצלנו בארץ מה שהוביל למחלה, ברור לי שסכיזופרניה היא המחלה של החברה ואני באיזשהו מקום נלחם בתופעה הזו וגם ממשיך את מלחמתו של אבא שלי מן הסתם..אבל זה כבר סיפור אחר...בקיצור, השאלה שלי היא האם כאשר "פנטזיית מיזוג הפיצול" תתחיל ואבי האמיתי יתחיל לחלחל לו אל תוך חיי שוב, האם אז אני יקבל את ההזדמנות בתור כדורגלן..? אני מודע לזה שזה לא ריאלי לחשוב שאני יקבל את הצאנס שיכולתי לקבל בילדות אבל אני ויתרתי על הילדות בתמורה להחלמה. אבל אני הולך להשתגע בימים האחרונים אחרי כל העבודה הפסיכולוגית שאני עושה על עצמי תוך כדי טיפול... לא יודע, פשוט נראה לי שהשיקום המעשי אחרי ההחלמה הרגשית, אחרי שיהיה המשכיות, זה פשוט ימשיך מהנקודה שזה הפסיק באמת שזה מהפנטזיה של הכדורגל וככל שאני יהיה כדורגלן יותר טוב כך אני יוציא את זה יותר מהמערכת וכך יתקדם בשיקום...כך שאני יוכל להמשיך הלאה באמת לאחר הפנטזיה...אל תוך מסלול חדש בחיים???

23/10/2013 | 00:40 | מאת: avil11

ועוד משהו קטן...כמו שאמרתי אני ויתרתי על הצאנס להצליח ככדורגלן כאשר הייתי ילד בתמורה להחלמה...כי זיהיתי משהו באהבה של אבא שלי אליי שיותר חזק מהכדורגל, כנראה הוא שידר לי בתת מודע שהוא רוצה שאני ינצח את המחלה...ואני הלכתי איתו יד ביד ואני כנראה ינצח את המחלה וימשיך הלאה למקום אחר, בריא יותר...אבל השאלה שלי, היא האם לפני שאבי האמיתי הראשון (הכדורגלן) יסיים את דרכו...האם תוך כדי הפנטזיה או השיקום אני יקבל את הצאנס לשחק כדורגל באופן מקצועני אבל ממקום בוגר יותר, בריא יותר.. שהכול יהיה בגבולות השיקום בלבד...??

אתה שואל שאלות מאוד מורכבות ומאוד משמעותיות על הזהות שלך ועל המחלה, תשובה עליהן יכולה להינתן רק בטיפול ממושך ולא כלאחר יד, אני ממליצה לך לפנות לטיפול בשיחות.

מנהל פורום סכיזופרניה