מהם הסימנים לכך שחולה הפסיק לקחת תרופות

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

23/02/2013 | 09:41 | מאת: שואלת

שלום, יש לי אחות שאובחנה כסכיזופרנית פראנואידית לפני כ-4 שנים ועברה אשפוז כפוי במחלקה פתוחה ומאז היא לוקחת זיפרקסה. התרופה הנ"ל השפיעה מאוד על המשקל שלה והיא עלתה דיי הרבה. לאחרונה חלה אצלה ירידה משמעותית במשקל ואמרנו זאת לה, והיא הכחישה ואמרה שהיא לא רואה ירידה במשקל. אנחנו חושדים שאולי הירידה קשורה לכך שהיא הפסיקה ליטול את התרופה אבל אין לנו אפשרות לדעת כיוון שלטענתה היא עושה דיאטה מתונה. כמו כן יש לה כאבי ראש לאחרונה, ולא מזמן היה איזה יום שהיא היתה במצברוח יותר מדי מוזר ואנחנו לא יודעים ממה זה נובע. מהם הסימנים להפסקת תרופות במקרה הנ"ל? יש לציין כי מאז תחילת הטיפול לפי שנים היא מסרבת לדבר על הנושא ומתנהגת כאילו זה לא קרה אף פעם וכל הביקורים שלה אצל פסיכיאטר מסתכמים בלקיחת מרשם - כלומר היא מעולם לא התמודדה עם המחלה שלה. תודה מראש

23/02/2013 | 10:41 | מאת: שלמה

התופעה שאתה מתאר מוכרת. חולי סכיזופרניה רבים מכחישים את המחלה בגלל חוסר תובנה וחוסר מודעות למצבם. בעניין הירידה במשקל קשה לדעת ממה זה נובע. לפעמים מפתחים הפרעת אכילה כל שהיא שגורמת לכך. חזרת התקף המחלה במקרה של הפסקת תרופות יכול להתבטא בהרבה צורות אצל כל חולה זה אחרת. יכול להיות שהדיבור מבולבל, דיבור סתמי לא לעניין, דיבור בלתי פוסק על נושאים מעורפלים ומוזרים. האם יש אפשרות לבקש ממנה שתיקח את התרופה בנוכחות מישהו מהמשפחה? לפעמים החולה מסכים ולפעמים זה עלול לגרום למשבר אמון או להתפרצות כעס בגלל שלא מאמינים לה.

23/02/2013 | 20:06 | מאת: שואלת

תודה על התשובה. אני זוכרת את הסימנים שהופיעו אצלה לפני קבלת התקפי הפסיכוזה ובמהלכם ונכון להיום אנו לא רואים את הסימנים הנ"ל. לא רואים אצלה דיבור לא מאורגן, הזיות וכו'. אמא שלי שאלה אותה אם היא לוקחת את התרופה והיא ענתה שכן. יכול להיות שהיא משקרת? חולה שלא מודע למצבו מסוגל לשקר ולהסתיר את הפסקת התרופות?

מנהל פורום סכיזופרניה