חבר סכיזופרן

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

25/01/2013 | 21:10 | מאת: אנונימית

שלום, אני בת 27 ומנהלת מע' יחסים (שנה בקירוב) עם אדם המאובחן כסכיזופרן פרנואיד. היום הוא מטופל (בכפייה) בזריקות פעמיים בחודש רספרידל. וזאת לאחר שהחליט על דעת עצמו כארבעה חודשים לא לקחת את הזריקות לאחר שהסתיימה לו הכפייה. הייתי רוצה לציין את אוזלת היד והחוק המאוד לא נכון בו לא ניתן לאשפז בכפייה חולה במצב פסיכוטי, נאלצנו (אני ומשפחתו) לבדות סיפור בו כביכול הוא הכה מישהו על מנת שייחקר במשטרה, שם הבינו שהוא אדם חולה ומשם נלקח לאשפוז, אם הוא לא במצב מאוזן ובעל כושר שיפוט לוקה הרי שהוא מוכרח לקבל טיפול היות ולטובתו. פרט לנאמר, אני נמצאת בתסכול נוראי ובלבטים קשים האם נכון להיפרד ממנו כי ממה שחקרתי הסיכויים של ילדיו ללקות בסכיזופרניה מאוד גבוהים. אודה מאוד לדעתך בעניין.

27/01/2013 | 10:27 | מאת: אורן

בעניין החוק את בהחלט צודקת. ניתן לאשפז באשפוז כפוי רק במצב שהחולה מסוכן לעצמו ולסביבתו. התסכול שלך בעניין עתיד הקשר מובן ומוצדק. הסטטיסטיקה אומרת שהסיכוי ללדת ילד שיחלה במחלה הוא 12%, אבל אי אפשר לסמוך על הנתון הזה כשמתכננים את העתיד, בעיקר כאשר יש ספק בקשר ליכולת שלו לתפקד, לעבוד, לקיים חיי משפחה וזוגיות.אי אפשר לתת עצות בנושא כזה מעל האינטרנט, כל אדם והחשבון האישי שלו עם עצמו. מאחל לך הצלחה בהתמודדות עם המצב הלא פשוט.

27/01/2013 | 17:59 | מאת: ד.

אני ממליצה לך להפרד ממנו. במיוחד בגלל שהוא מסרב לקבל טיפול. תארי לך שתתחתני אתו ואז תביני שהדבר גדול עלייך. שאת בעצם לא כ"כ גיבורה כמו שאולי חשבת ואז אולי יהיו לכם ילדים משותפים והגירושין יכאיבו יותר (או נישואין בצל המחלה). דבר נוסף יתכן שתרצי להתגרש ואזהמצב הפסיכוטי לא יאפשר גירושין כי הוא צריך לתת גט כשהוא שפוי). את בחורה צעירה, תנסי להכיר אדם בריא. אל תתפשרי יותר מדי. זה שיש לך שאלה על דבר שהוא די ברור, אולי מצביע על כך שאת לא מעריכה את עצמך ושאת עלולה לחזור על טעות כזו שוב (עם בעיות קשות אחרות אצל הבן זוג הבא). אז בקיצור תעריכי את עצמך. הבחור יוכל למצוא לו בת זוג אחרת, את לא הגואלת היחידה. גם להמשיך לחיות אתו ללא נישואין זה יהיה דבר שיבלבל אותך מאוד. בהצלחה

27/01/2013 | 22:40 | מאת: אחד

אלא באנשים נרדפים שימו לב איך הם בדו עליו שהוא הכה מישהו לאחר מכן גם יחנכו את הציבור למה הוא פארנואיד למה? כי ככה המערכת הפסיכיאטרית מחנכת את הציבור להתנהג ולמעשה היא ככה גורמת לאנשים להיות חולים.

30/01/2013 | 11:47 | מאת: רות

אספר לך שאני נשואה לסכיזופרן שהודיע לי על מחלתו עוד טרם הנישואין. אני לא מתחרטת לרגע שעשיתי זאת. הוא אדם נבון מאד,חרוץ,עובד ומפרנס מצוין ואבא נפלא לארבעת ילדינו. נכון שהיו לו 3 התקפים פסיכוטיים במשך 20 שנות נישואינו,אבל זה לא היה נורא,בזמן ההתקף,הגבירו את מינון התרופה והוא היה מנוטרל כחודש ימים,שבהם לא עבד והיה בבית(פעם אחת היה גם באישפוז),אך לא משהו מעבר לזה. זה אומר,התקף אחד בכל 7 שנים בממוצע,זה לא משהו שאי אפשר לחיות איתו,במיוחד לאור כל היתרונות האחרים שבאדם. אין מה לחשוש מסכיזופרניה במידה והיא מטופלת. רק לידיעתך,בימינו יש את זריקות הקספליון,זריקה אחת לחודש וזהו. הזריקה עובדת מעולה ובכלל שכחנו שהוא היה חולה. מאז התחיל עם זריקות אלה גם לא היו התקפים יותר. אם את אוהבת אותו,אל תוותרי עליו.יש 88% סיכוי שלילדייך לא תהיה סכיזופרניה. תחשבי על זה...כמעט 90% סיכוי שהם יהיו בריאים לחלוטין.

23/05/2013 | 11:38 | מאת: דנה

050-2834912 בבקשה הרימי אליי טלפון

30/01/2013 | 19:57 | מאת: משה

מתפקד מצוין,בעל תואר שני,מנהל בכיר בחברה. אני נשוי ויש לי 3 ילדים. את לא מבינה איזה מחלות ובעיות יהיו לאדם בהמשך הנישואין. אף אחד לא מבטיח לך חיים מושלמים עם אדם שאינו חולה בסכיזופרניה. אני מאד סומך על הרפואה המודרנית. בזכות התרופות החדשות,חולים רבים מצליחים לנהל חיים טובים ותקינים,גם אם יש נפילות מידי פעם. אם מדובר בבחור טוב וסך תכונותיו חיוביות.אל תרימי ידיים ותני לזה צ'אנס. בהצלחה.

01/02/2013 | 19:51 | מאת: קרן

בסך הכל יש סכיזופרנים שמתפקדים טוב מאד ועם התרופות מהדור השני והשלישי,המחלה די רדומה אצלם,רק שצריך להקפיד לקחת את הטיפול והכל בסדר. אם החולה לא מגיב לטיפול (זה ממש בודדים),אז באמת יש בעיה. אני מכירה המון סכיזופרנים שעובדים והקימו משפחות וחיים טוב ואין סיבה לנדות אותם.

02/02/2013 | 11:04 | מאת: חלי

הסיכוי שילדיו יקבלו את המחלה הם מאד נמוכים. רוב הסיכויים(90%) שלא תיהיה להם סכיזופרניה. אחת הבעיות בזמן התקף פסיכוטי זה הסרוב לקבל טיפול,זה בגלל החלק של הפראנויה והחשדנות. אם תקפידי (כל החיים) שילך לקבל את הזריקה,לא תהיה שום בעיה. הוא לא יכנס להתקף נוסף והוא יוכל לחיות חיים רגילים.

14/03/2013 | 03:33 | מאת: הראל

היי אשמח לשוחח על בעייתך, אני חולה בן 44 ומבין מאט במחלה , 0546806766 , אני מבין ללבך ומעוניין לעזור

21/02/2015 | 15:43 | מאת: רויטל

לפ

21/02/2015 | 23:27 | מאת: רויטל

לפני שהתחתנו הוא סיפר לי על המחלה הוא גם הרים אלי יד זאת היתה הנורה הראשונה אבל בכל זאת החלטתי להתחתן איתו הינו נשואים שנה במהלך הנישואין הוא אמר לי עכשיו אני הרכוש שלו הוא חנק אותי בעט בי עים נעלי עבודה נשך אותי ומשך לי בשערות התגרשנו .לאחר שמונה שנים עשיתי טעות חזרתי אליו פתאום הוא השתנה החבר שלו מהעבודה לימד אותו איך להתנהג לאישה אפילו החבר סידר לנו טיול לאילת ואמר לו תשלם אליה את הטיול תקנה לה בגדים תפנק אותה אולם החבר הבין שזאת מחלה וכמה שהוא ילמד אותו איך להתנהג לאישה זה זמני החבר אמר לי תברחי הוא מסוגל לרצוח ולא יעשו לו כלום .אולם לא ברחתי הוא התחיל לקלל אותי שהיתי מעירה אותו לעבודה הוא טען שזה בגלל המחלה היה קורא לי זונה שרמוטה אמא שלך זונה גם שהיתי מעירה אותו לזריקה וקובעת לו טור לרופא שיצא לו אבססים הוא היה מקלל אותי הבנתי שהוא לא יכול להביא ילדים רק באמצעות הפריה שמונים אחוז סיכוי שזה יצליח 12 אחוז שלא יצא ילד סכזופרן הבנתי שילד יסבול בחיים היום הוא מקלל את אבא שלו ואותי מחר יקלל את הילד שיוולד לנו אים בכלל יכל להביא ילדים הוא גם שיחק ברגשות שלי פעם אמר שהוא רוצה שאני אהיה אמא של הילדים שלו הוא רצה להתחתן שוב אמר שאוהב אותי וניפרד עד שהמוות יפריד בנינו ואז שוב שינה דעתו ואמר שלמרות שיש בנינו אהבה אנחנו לא מתאימים ואז שוב שינה דעתו ואמר מה שנשאר לו בחיים זה אני ואבא שלו ואז שוב שינה דעתו ואמר בואי נשאר ידידים ככה גם היה לא החלטי לגבי העבודה שלו פעם רוצה להשאר בעבודה שלו כמשלוחן יום אחרי רוצה לעזוב ולעבוד בגננות יום אחרי משנה החלטה רוצה לפתוח בסטה ולמכור זבל שאוסף מהאשפה ליד העבודה שלו יום אחרי משנה דעתו רוצה להשאר בעבודה כמשלוחן ושאני יעזוב את העבודה שלי ויעבוד עים אבא שלו בבסטה ונימכור זבל מהאשפה שהוא מוצא ליד העבודה שלו ואז שוב משנה דעתו ורוצה לעבוד בהובלות ואז שוב משנה דעתו רוצה לאסוף ברזל .בקיצר לא יציב לא החלטי יש לו מחשבות לא הגיוניות מי אוסף פח אשפה שאנשים זורקים ורוצה למכור אותם זה הגיוני? הוא לפני שנתיים רדף אחרי השכן שלו עים סכין בגלל כסף עצרו אותו עים שוק חשמלי אושפזו אותו במחלקה סגורה הבנתי שזה לא חיים הפעם סגרתי מעגל אין למחלה הזאת מרפא רציתי שהוא יעבוד וככה הוא יתרפא אבל ספגתי קללות כל יום והבנתי שהוא שמח אני שמחה שהוא בדיכאון גם אני בדיכאון גם אני לא רוצה להיות בדיכאון אי אפשר לא להיכנס לדיכאון שאת חיה עים אדם כזה זה לא חיים

מנהל פורום סכיזופרניה