מה ניתן לעשות עם חולה שמסרב לטיפול

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

27/10/2012 | 18:30 | מאת: אחת שדואגת

שלום, מה ניתן לעשות עם חולה המסרבת לקבל טיפול והמצב שלה מחמיר מיום ליום היא מתגוררת עם סבתי שהיא כבר נושקת לשמונים המצב שהיא נמצאת מאוד קשה היא כבר הרבה מאוד זמן לא מוכנה לקחת תרופות היא היתה מספר פעמים בעבר באשפוז בכפיה סבתי מפחדת לישון בבית ומפחדת מהתגובות שלה היא מהווה מתרד לשכנים כיון שהיא צועקת בלילות וכאילו אנשים מדברים איתה ללא סוף היא לא מעוניינת לשמוע אף אחד היא טוענת שכולם משוגעים והיא המשיח סבתי מפחדת שאם היא תוציא אותה מהבית היא תגיע לרחוב אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות רוצים לעזור ולא יודעים איך המצב הנתון לא יכול להמשך סבתי אומרת שאין לה כח לחיים האלו מה לעשות זועקים לעזרה תודה

28/10/2012 | 00:03 | מאת: מיכל

מי אומרת שאין לה כוח לחיים האלו כבר? הסבתא, או החולה? כי אם מדובר על הסבצא אז זה כנראה מהמצב וכדאי באמת לנסות בדרכים יעילות ומתאימות למצב אכן להוציא אותה מהבית של הסבתא משום שהסבתא כבר מבוגרת אם היא באמת קרובה לגיל השמונים ובגיל הזה הבריאות שלנו כבר רופפת וכדאי להימנע ממצבים שעלולים לגרום למתח. אבל אם משובר בחולה שאומרת שאין לה כבר כוח לחיים האלו אזי כדאי באמת לשים לב יותר ולהתחיל לפקח ולהשגיח עליה ולא להשאירה לבד כי ייתכן והיא מיואשת מהמצב ומפתחת סימנים של דיכאון ומצב זה עלול להתפתח למחשבות אובדניות ואף במקרים של ניסיון התאבדות. כדאי מאוד לבדוק שוב ולהיוועץ עם רופא לגבי הטיפול התרופתי שלה, לנסות לשלב עם טיפול פסיכותרפיטי ואם זה לא יעזור/ולא יתאפשר לשקול אישפוז ...כי אם החולה מראה סימנים אובדניים אזי רצוי לאשפז אותו בכפייה כדי שחא יזיק לעצמו ואולי לסביבה.

11/11/2012 | 14:58 | מאת: מניסיון

אם החולה מזיקה לסבתא וגם לשכנים ואכן זה המצב, צריך לאשפז בכפיה. אין ברירה. זה לטובתה בראש וראשונה. ניתן להתייעץ אפילו עם רופא משפחה שמכיר אותה או את הסבתא. הוא יפנה לאן שצריך.

מנהל פורום סכיזופרניה