יעילות הטיפול בסכיזופרניה,

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

16/05/2012 | 09:30 | מאת: יוני

יש לי כמה שאלות לגבי הטיפול התרופתי. אני נוטל קספליון כבר מעל שנה לאחר התקף אחד של פסיכוזה,שבעקבותיו אושפזתי למספר ימים, שאחריהם הרופא קבע שאני כנראה חולה בסכיזופרניה. מה אמור הקספליון לעשות? האם הוא אמור למנוע התקף נוסף? אם כן,למה פגשתי בעת אישפוזי באדם מאושפז עם התקף פסיכוטי למרות שהוא מקבל קספליון בקביעות? האם הקספליון אמור להגדיל את התקופה שבין ההתקפים? אם כן,למה ראיתי באישפוז אדם עם 2 התקפים בתוך פחות משנה,למרות שהוא מקבל קספליון? האם הקספליון אמור לקצר את משך ההתקף? אם כן,שוחחתי עם חולה המאושפז כבר בפעם הרביעית שטען שלא משנה איזה טיפול הוא מקבל(לפני כל אישפוז הוא היה תחת טיפול שונה מקודמו),משך ההתקף היה תמיד זהה. אני מחפש חומר על הטיפול התרופתי בסכיזופרניה ולא מוצא משהו שבאמת ישכנע אותי שהטיפול עושה משהו מהותי בעניין התקפי הפסיכוזה,תדירותם או משך הזמן שלהם. הייתי מאד רוצה הסבר טוב ומקצועי בנושא.תודה לך.

16/05/2012 | 14:07 | מאת: שלמה

ראשית אציין שאני לא רופא. המסקנה המתבקשת ממה שכתבת היא שמסכיזופרניה אין החלמה מלאה. אנשי המקצוע מדברים על רמיסיה שהיא הפוגה. בתקופות הפוגה, אם המטופל לוקח תרופות באופן סדיר יש סיכוי שהרמיסיה תהיה ארוכה. ברוב המקרים גם אחרי רמיסיה ארוכה יש לעיתים חזרה של ההתקפים. חשוב לציין שבמקרים רבים הרמיסיה היא טובה ומאפשרת חזרה לחיים תקינים ותפקוד מלא. מאחל לך בריאות טובה.

16/05/2012 | 17:31 | מאת: יוני

במה מועיל הטיפול התרופתי.כפי שציינתי,חולים מדווחים כי משך ההתקף זהה ,עם טיפול או בלעדיו וגם התכיפות בין התקף להתקף. אני רוצה לדעת האם יש הוכחות חד משמעיות ליעילות הטיפול? לטיפולים אלה תופעות לוואי לא פשוטות.אין תרופה ללא תופעות לוואי כלל,האם באמת תופעות הלוואי שוות את השיפור שנותן הטיפול?

מנהל פורום סכיזופרניה