באיזו תדירות חולה סכיזופרניה מקבל התקפים פסיכוטים?

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

26/07/2017 | 19:28 | מאת: א

?

28/07/2017 | 17:03 | מאת: א

הכוונה לחולה סכיזופרניה שלא נוטל אנטי-פסיכוטי. כל כמה זמן יש התקפים? אם מדובר בחולה סכיזופרניה שפעילות הדופמין תקינה בין ההתקפים. למה פסיכיאטרים רושמים לו אנטי-פסיכוטי כל הזמן? אם רמת פעילות הדופמין תקינה, והאנטי-פסיכוטי מוריד את הפעילות התקינה, נגרם נזק למח ולגוף. האנטי-פסיכוטי לא יודע לווסת את עצמו לפי רמת הפעילות.

29/07/2017 | 11:45 | מאת: א

אם אפשר תשובה רצינית, בלי סיסמת תועלת מול נזק.

כשמסתכלים על המהלך והתוצאה של סכיזופרניה אין אחידות. יש קבוצה של אנשים שסובלת ממחלה קשה, פסיכוזה מתמשכת או הרבה התקפים, אשפוזים חוזרים, סימנים שליליים וירידה משמעותית בתפקוד, הקבוצה הזאת קטנה יחסית. יש קבוצה גדולה יותר של אנשים שיש להם הפוגות במחלה, מעט סימפטומים וירידה קל בתפקוד, ויש קבוצה יחסית קטנה של אנשים כמעט ללא סימפטומים או ירידה בתפקוד, חלקם ללא טיפול תרופתי, כלומר שהחלימו מהמחלה, הקבוצה הזאת לרוב לא מגיעה למערכת הפסיכיאטרית ולכן הרבה פעמים לא נכללת במחקרים. מהלך המחלה מתברר לרוב ב-5 שנים הראשונות, מהלך מחלה שכולל התחלה חריפה, התקפים של סימנים חיוביים ולא פסיכוזה מתמשכת מכוון לפרוגנוזה טובה יותר, אם יש התקפים תכופים וירידה בתפקוד הפרוגנוזה פחות טובה. לאחר מספר שנים מספר ההתקפים הולך ויורד ואז נשארים בעיקר סימנים שליליים. כאשר לוקחים טיפול תרופתי זה משנה את מהלך המחלה כי יותר זמן במצב פסיכוטי נמצא בהתאמה ליותר סימנים שליליים. בסקרים אפידמיולוגים גדולים ראו שהתרופות הביאו לירידה בתמותה של אנשים עם סכיזופרניה ממחלות גופניות ומהתאבדות. הטיפול האנטיפסיכוטי בין ההתקפים ניתן רק למניעה, הוא לא מונע במאה אחוז התקפים, אבל כשהשוו בין אנשים שקבלו את התרופות בכדורים לבין אלו שקבלו את התרופה בזריקה לטווח ארוך, אצל אנשים שקבלו זריקה הסיכון לאשפוז היה רק שליש לעומת אלו שקבלו כדורים (והפסיקו לקחת אותם).

08/08/2017 | 16:30 | מאת: א

לא קיבלתי את התשובה העיקרית לשאלה. חולה סכיזופרניה שלא לוקח כדורים ולא נמצא בהתקף. כלומר פעילות הדופמין תקינה אחרת היו לו כאילו מחשבות שווא. אם בזמן שפעילות תקינה נותנים אנטי פסיכוטי כביכול למניעה של התקף כל זמן שהפעילות תקינה הכדורים מורידים את פעילות הדופמין מתחת לרצוי, כלומר הוא יכול להיות גם 3 שנים עם תנועה לא תקינה וקהות מחשבתית כתוצאה מתת פעילות דופמין רק כדי למנוע כביכול התקף. התוצאות של המחקרים מראים פחות אישפוזים מאחר והמערכת נוטה לאשפז יותר אנשים שהפסיקו כדורים למרות שאינם במצב מצוקה שנקרא בשפה שלהם פסיכוטי. מנסיון.

מנהל פורום סכיזופרניה