ESR 1 hour גבוה באופן קבוע

דיון מתוך פורום  בדיקות דם ומעבדה

28/04/2013 | 12:16 | מאת: אפרת

שלום, אני שואלת בעיקר מסקרנות... אני בת 34, בריאה, צמחונית מגיל 12 ועל גבול האנמיה (המוגלובין שואף ל-12 מלמטה). מבצעת בדיקות דם שנתיות בשל הצמחונות, למעקב אחר האנמיה והתפתחות חוסרים. באופן קבוע ערכי ה-ESR גבוהים מהנורמה (0-20 mm/hr) ונעים לרוב סביב 30 (הגיע פעם אחת גם ל-70). אני תוהה - האם עשויה להיות לכך משמעות כלשהי? אני מבינה שזו שאלה כללית מאד, אך אשמח אם תוכל בכל זאת לספק תשובה גם אם חלקית, כגון סיבות נפוצות למשל. תודה רבה מראש!

הסיבה הכי נפוצה היא שזו שקיעת הדם שלך. סליחה על הבוטות- אבל מה עניין בדיקת שקיעת דם לצמחונות? אם את בריאה, תמשיכי להיות בריאה וזהו. אם את רוצה לחקור- בקשי מהרופא שלך להתחיל לחפש הסיבות לש.ד זו ראי בויקירפואה: http://www.wikirefua.org.il/index.php/%D7%A9%D7%A7%D7%99%D7%A2%D7%AA_%D7%93%D7%9D_-_Erythrocyte_sedimentation_rate כולל האמירה שאם יש ש.ד מוחשת ללא מחלה, מאין צורך לחזור על זה.

28/04/2013 | 17:59 | מאת: אפרת

וזה ביד הרופא כמובן. כשאני הולכת לבדיקת דם לצורך מעקב אחר חוסרים בקשורים לצמחונות, הרופא, כברירת מחדל, מדפיס הפניה בה כלולות בדיקות כלליות נוספות שרובן וודאי מיותרות עבור אדם צעיר ובריא. אני אישית סתם סקרנית מדי :-) ולכן תהיתי על המשמעות, אם ישנה. מישהו אחר אולי היה מוטרד מהעניין, ואכן חבל שכך. אגב, האם אכן מומלץ לעקוב אחר חוסרים במצבי (אנמיה+צמחונות ארוכת שנים) בבדיקת דם תקופתית, כפי שתיארתי, או שהבדיקה כולה מיותרת לטעמך בשל גילי ובריאותי? שוב תודה

מנהל פורום בדיקות דם ומעבדה