Hemoglobin F גבוה בשבוע 5 בהריון

דיון מתוך פורום  בדיקות דם ומעבדה

20/01/2013 | 23:31 | מאת: איילה

אני בת 29, הריון ראשון שבוע 5. בבדיקת דם כל הערכים חזרו בטווח הנורמלי למעט Hemoglobin F 1. שהיה גבוה מהנורמה: 1.9 מצ"ב רשימת ערכים נוספים שאני מניחה שרלוונטים. Hemoglobin A2 2.6 Hemoglobin 13.3 Hematocrit 38.8 MCV-Mean Cell Volume 90 MCH-Mean Cell Hemoglobin 30.7 MCHC-M.Cell Hb cont.34.3 אני ובעלי יוצאי עדות אשכנז. האם עלי לרוץ לרופא או שמדובר בתוצאות תקינות להריון. תודה

מי זה עושה בדיקות כאלו בהריון ולמה?? מה הקשר בין הריון לבין בדיקת המוגלוביןF?????????? על מה ולמה? מה הקשר? אין משמעות לתשובות מעבדה בלי לדעת דבר על בעל הבדיקה והסיבה לבדיקה.

21/01/2013 | 09:25 | מאת: איילה

דר הר-שמש היקר 1) התשובה לשאלתך היא כן. אם היית אומר שמדובר בתוצאות חריגות שמסכנות את התינוק שלי, הייתי עוזבת הכל ורצה לבי"ח. יכול להיות שנשים בהריון אינן תחום ההתמחות שלך, אבל מדובר באוכלוסיה לחוצה ומפוחדת שבפעם הראשונה בחיים שלהן אחראיות גם על אדם קטן אחר והן יעשו הכל בשבילו. 2) אינני יודעת מה הקשר בין הריון להמוגלובין F. אם הייתי יודעת לא הייתי שואלת אותך. התוצאה הזאת חזרה כחלק מהרבה מאד בדיקות מעבדה אחרות (ספירת דם, בדיקת שתן, נוגדנים וכד'). יכול להיות שסתם מדובר בבדיקה סטנדרטית שמבוצעת במכבי ואכן אין לה שום משמעות להריוניות 3) אני מסכימה שפורום באינטרנט הוא לא המקום האידיאלי לקבל תשובות בנוגע לבעיות רפואיות. גם אני הייתי מעדיפה לפנות לרופא שלי, אבל הוא עובד רק בימים מסויימים ומכיון שלא ידעתי האם מדובר בבעיה אמיתית שמחייבת טיפול מיידי, פניתי לפורום. אני מבינה את הבעיתיות המקצועית בלתת תשובות על בסיס מידע חסר והייתי מאד מכבדת אותך אם היית אומר שהאמינות המקצועית שלך לא מאפשרת לך לענות. אבל ברגע שהחלטת שאתה כן משתמש בפלטפורמה הזאת, אני חושבת שמגיע לאנשים שפונים אליך מתוך מצוקה אמיתית, קצת יותר כבוד ואמפטיה. אני לא עשיתי שום דבר רע ולא מגיעה לי תשובה צינית וביקורתית. וגם לא לכל שאר האנשים. תודה לך בכל מקרה על התיחסותך. כל טוב.

מנהל פורום בדיקות דם ומעבדה