בדיוקת דם לא תקינות

דיון מתוך פורום  בדיקות דם ומעבדה

10/02/2010 | 08:54 | מאת: מני

שלום, בבדיקות דם שביצעתי ישנם מפסר בדיקות לא תיקנות : 1. א.GGT יצא 71.4 מעלה הנורמה. ב.ALP יצא 53.3 מתחתל הנורמה. 2. א. CRP יצא 12 הרבה מעל הנורמה. הבנתי שהשתיים הראשונים הן בדיקות כבד?? האם יש סיבה כלשהי שהבדיקות יצאו מעל/מתחת לנורמה. ה-CRP ?? מה זה מה הוא מסביר לי?? שיש לי דלקת או ממצא לדלקת. אני סובל כ- חצי שנה מכאבים באזור מפשעה ימין(בלבד) מה שגם התחילו לי כאבי גב תחתון. עברתי מספר בדיקות כגון: שלילת בקע, שלילת וריקוצלה. ברנטגן הרופא אמר שיש לי גוש באגן - הוא לא ידע להסבירלי. לכן ביצעתי גם CT ויצא תקין. ביצעתי גם מיפוי עצמות אך לא קיבלתי תשובות. האם ישנן עוד בדיקות שאני אוכל לבצע ע"מ למצוא את הבעיה. קשה לי לבצע פעילות גופנית גם לאחר הליכה כואב לי. בנוסף יש לי כאבים באזור הגב/כתף שמאל בלבד שאינני מצליח להפתר מהם בעזרת פיזיוטרפיה. אשמח לקבל כל תשבוה כלשהי בנושא. בברכה...

לקריאה נוספת והעמקה
13/02/2010 | 00:27 | מאת: ד"ר יעל הס

קשה לי להגיד מה הסיבה לבדיקות האלה. ייתכן מצב דלקתי איפשהו. לגבי הכאבים במפשעה - ייתכן שמדובר בבקע של ספורטאים (כדאי להתייעץ עם כירורג). לגבי גוש באגן - לפי מה? אם ה CT תקין אז על סמך מה ההכרזה על גוש באגן? כדאי לעשות אולטרסאונד של הכבד ואולי לעשות בדיקות לנגיפים שעלולים לפגוע בכבד.

13/02/2010 | 11:24 | מאת: מני

ראשית תודה על התשובה. 2 כירורגים שללו בקע, בביקור אצל האורטופד לאחר תוצאות מיפוי עצמות וCT הוא אינו יושע מה הבעיה הוא חושש שיש לי קרע בסחוס לכן ביקש שאבצע MRI. ביצעתי אולטרסאונד של האגן והבטן ומצאו לי אבן בכליה ימין. האם האבן היא הגורם לכאבים שיש לי בצד ימין?? אשמח לדעת מה הכוונה "בדיקות לנגיפים לכבד"??? לגבי הדלקת אינני מוצא את הדלקת האם יש בדיקה שמאשרת לי לדעת באיזה אזור בגוף היא נמצאת ???

מנהל פורום בדיקות דם ומעבדה