הגורמים לפיברומיאלגיה
דיון מתוך פורום פיברומיאלגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ערב טוב ד"ר אלוש, רציתי לדעת מהם הגורמים לפיברומיאלגיה ?
שלום רב, יש עמותה ישראלית רשומה לפיברומיאלגיה - שמה אס"ף. פרטים עליה ומידע על המחלות , באתר אס"ף הרשמי: www.asaf.org.il
שלום דורית, כמו שכבר כתבתי קודם,הגורמים לפיברומיאלגיה אינם ברורים באופן וודאי אך ידוע כי שילוב של מספר גורמים אחראים להתפתחות הסימפטומים של פיברומיאלגיה: גורמיים גנטיים, הפרעות בעיבוד והעברת מסרים של כאב מהשרירים למח, הפרעת שינה, וחוסר פעילות סבירה של השרירים. בנוסף, קיים קשר בין פיברומיאלגיה ומצבים של סטרס נפשי ופיזי, מצב דיכאוני ומחלות פונקציונליות אחרות(למשל מעי רגיז ). מחקרים רבים מושקעים בהבנת המנגנונים האחראים למחלה על מנת להציע טיפולים חדשים. בברכה
אני יודע מה זה סטרסס נפשי האם תוכלי לפרט בבקשה מהו סארס פיזי?