שקיעת דם מוחשת

דיון מתוך פורום  פיברומיאלגיה

03/08/2013 | 11:48 | מאת: ורד

כבר שנה שיש לי שקיעת דם מוחשת 90 ולאחרונה 115. ובנוסף אנמיה המוגלובין 9.4 פרטין 6.7 ארונד 27 טרנספרין 380. תת פעילות בלוטת התריס עם נוגדנים חיובים TSH לאחרונה 6.5 וגם עם עליות לעיתים 11 T4 תקין יש חילוקי דיעות לגבי צורך בטיפול. כרגע אני מקבלת בעירוי פרלציט 2 אמפולות לפי המלצת המטולוג כבר קיבלתי 3 פעמים מתוך 8 ולא מרגישה שום שיפור במצב הבראותי. לצערי רופא משפחה אמר לי שאין לו הסבר מדוע יש שקיעת דם מושת. אבל אני מרגישה לא טוב מה עושים מי מטפל בזה. הבדיקות לא מעינות אותי אלה כמובן המצב שאני מרגישה לא טוב. אודה על תשובתכם מה צריך לעשות ולמי לפנות איזה רופא מטפל בזה שקיעת דם מושת ללא סיבה???

לקריאה נוספת והעמקה
21/08/2013 | 13:12 | מאת: ד"ר ואלרי אלוש

שלום ורד, ישנם הרבה סיבות לשקיעת דם מוחשת..בהרבה תחומי רפואה. לאור השילוב של אנמיה וש"ד מוחשת, הבירור צריך להיות קודם כל המטולוגי. בוצעו בדיקות אלקטרופורזה של החלבון, PEP, ? (מדובר בבדיקת דם), האם יש סימני דלקת אחרים גבוהים בדם? מה בידיוק הסימפטומים שלך מעבר לעובדה שאת מרגישה לא טוב? כל זה אמור לכוון באיזה כיוון לחפש. כדאי להיבדק גם אצל ראומטולוג. בברכה

21/08/2013 | 17:37 | מאת: ורד

בבקשה הסבר מה זה אוסטאוכונדרוזיס האם זה דלקת של הסחוס. נבדקתי על ידי ראומטולוג בגלל כאבים חזקים בצעלות בית החזה ובבדיקה הקלינית אמר לי שיש לי דלקת בסחוס בצלעות בית החזה והמלית על ארקוקסיה 90 מג. הכאבים לא רק בצלעות הית החזה אלה גם עמוד שירה כתפיים עצמות השכם צלעות בית החזה כפות ידיים באזור האגודל וכן בשרירי הסובכים. הרופא טוען שבכל המקומות זה אותו דבר. שאלתי אם מתרפאים לגמרי מאבחנה כזו. גלי 57 ובנוסף יש אוספופרוזיס. שאהלה נוספת האם פיזיוטרפיה עוזרת. או טיםול אלטרנטיבי.האם הייתי ממליצה לקבל חוות דעת נוספת משום שנאמר לי שזב חשד? איך מגיעים לאבחנה ודאית. אודה על תשובתך.

מנהל פורום פיברומיאלגיה