בקר טוב לכל החוגגים והחוגגות

דיון מתוך פורום  תמיכה הדדית

02/05/2010 | 08:53 | מאת: שלומי

בר יוחאי נמשחת אשריך שמן ששון מחבריך. אם נרצה להתמקד לרגע במילים של השיר היפה הזה, נשים לב שהשבח הגדול ביותר לרבי שמעון בר יוחאי זה לא כמה שהוא היה צדיק, כמה שהיה תלמיד חכם, כמה שהיה חריף, כמה שהיה אמיץ, שהרים את נס המרד, שלחם ברומאים, לא. השבח הכי גדול שלו הוא שהחברים שלו הכתירו אותו, אהבו אותו, שיבחו אותו והעריצו אותו. כלומר, אדם גדול יכול מאד להיות שיהיו לו הרבה תכונות יפות והשגים גדולים אבל יש משהו מעל זה, שיצליח להיות גם אדם שהחברים שלו אוהבים אותו. ולרכוש דבר כזה יכול רק אדם שהוא עניו. לא מתנשא. ודוקא מי שיש לו הצלחות גדולות, קשה לו להיות עניו. וזה השבח הגדול ביותר של רבי שמעון בר יוחאי יום נעים

02/05/2010 | 15:55 | מאת: שמחוש....

לשומי אתה השמכון בר יוחאי של כולנו. אש אש מדורה ....של בחורה.

02/05/2010 | 23:32 | מאת: צל

שיר כנראה יפה ופרשנות טובה . אישית לא הכרתי את הרשב"י לקבוע מה באמת הייתה גדולתו מעלותיו ותכונותיו . אבל, אם אתה אומר וכותב אני" בוחר" להאמין לך שלומי ידידי (ידידי בלי ציניות ואל תאמין לי אני מנוול לא קטן ) אני דווקא רוצה להבין דבר אחר , מהיכן אתה "קובע" שאכן יש מעל לכל.(!) התכונות הנפלאות באדם ?(ענווה?) על מה אתה מסתמך ? (כמובן שאלות שבני לבין עצמי) אם נניח לרגע לאדון בר יוחאי , בוא ניקח אותי לדוגמא אוקי ? אוקי ! (לא מתוך נרקיסיזם,חלק מהאמת לעד תשאיר אותך לבד עם עצמך .בוטה או שחצן ) אני חושש וחושב כך , בכדי לקבוע אם אדם הוא עניו , מיץ ענבים או בכלל יין משובח, זה מצריך הכרות ממש אישית עד כדי פרטי פרטים .לא הקלדות אינטרנטיות בפורום כזה או אחר , לא תחושות , ובטח שלא להסתמך על מה שאתה מבין ממה שמנדהו כותב אי שם פה באתרים כאלה ואחרים ,קשים וסתומים ככל שיהיו . ממ....אחרת לא ניתן לקבוע עובדות או מסקנות שיעלו בקנה אחד עם המציאות האובייקטיבית בה אנו לא חיים . ואם כבר ענווה , למה זה אמור לגרום לי לחשוב שענווה היא מעלת הכל ? אני לא יודע ענווה. אז מה זה אומר שלומי חברי ? מבחינתי זה אומר שנורא קל לטעות ואו אז אתה מתנשא כליל . אני לא חקרתי ענווה \צניעות\תמימות על מנת ולקבוע עובדות כלל אנושיות ! מה זו\זאת ענווה ?תסביר לי ! (לא באמת מתכוון לזה)מה זה הצורך האנושי הזה להיות נאהב ?מה המניע בתכלס ??? מה זה בייייייכלל ? למה אדם צריך להיות עניו ונאהב ? אני לא טרחתי לבדוק את אותן שאלות . אתה כן ?!!!איך ניתן לקבוע אם אדם כזה או כזה אחר ,מצניע את יכולותיו ? אולי הוא מחשיב עצמו כאפס מאופס בכל תגובה ומילה ? אולי הוא מבזה עצמו בכל הקלדה של כל אות ומילה \נכתבת\נאמרת מצידו ? ואולי ואולי ואולי י ? מה ת'ה אומר ?? מראית העין ?? הענווה היא שחצנות לשמה ! לדרוך על הענבים לאלתר !סתאאאם. עזוב שטויות ופרשנויות , מה ניש שלומי ? איך החיים ? הכל תקין ? זה העיקר ! אני כבר לפני סיום , אני מאחל לך את כל הטוב שהעולם המחורבן שלנו עלול להציע לך . נשיקות . אגב מה עם מיכל ? לעזאזל איתי ! יש לומר המלכה מיכל ! חתיכת עפתי .

09/05/2010 | 12:09 | מאת: שלומי

המלכה ! לגבי הענווה והפילוסופיה בודאי שקשה לקבוע מסמרות ולומר: פלוני הוא ענו. ואולי בתוך הלב הוא גאוותן ? מצד שני, מה איכפת לי מה הוא בתוך הלב, הרי הכל יחסי בחיים. אם הוא מצליח לעבוד עלי כל הזמן ואני מקבל את הרושם שהוא ענוותן, אז האמת שלי היא שהוא ענוותן (בעיני) ולא איכפת לי האמת האבסלוטית. ככה אומרים לגבי מה שפעם לא ידעו שהעולם הוא עגול, אז לכן בזמן שלא ידעו שהעולם עגול, הוא באמת לא נחשב לעגול אף שהיה עגול במציאות כי לא באמת מעניינת אותי המציאות האמיתית אלא כיצד היא נתפסת בעיני המתבונן. זו האמת האמיתית לתקופה ההיא. יש קפיש ? חוץ מזה, נראה לי שלא ממש הבנתי את כל דבריך המסובכים.