שלמות המשפחה

דיון מתוך פורום  תמיכה הדדית

05/08/2009 | 10:11 | מאת: שמחוש...

ככה שאלה פילוסופית על הבוקר וזאת לאור הערתו של צל האם יש דבר כזה משפחה מושלמת ? האם זוג עם שני ילדים וכלבלב ,מסודרים כלכלית, "אוהבים" איש את רעהו ,איש את כלבו. האם זו מצחתה של משפחה מושלמת. מהי משפחה לא מושלמת ? האם תשובה של הבעל פעם בחודש לאשתו "לא כל כך בא לי " מעמעמת את השלמות ? כמובן ניתן להרחיב את הנושא ולדבר בכלל על מוסד הנסויים .

05/08/2009 | 11:46 | מאת: צל

פשי שמחוש אט אט הופכת .... סתם עדיין לא נתקלתי בשאלה שהיא לא פילוסופית . אם תשאלי -מה השעה ? זו שאלה פילוסופית הרת חשיבות ! סיכמנו שאין כלום פילוסופי בשאלה שלך, ומכאן שהכל פילוסופי . מכיוון שאני לא פילוסוף אנסה לענות לך . בקצרה כמובן , בכל זאת העבודה .. ובגלל שאני לא כזה חכם . נתחיל מהסוף.. אין שלמות ! ----------- חיפשו לפנינו אלפי שנים ומצאו שאין . להבנתי האישית (בטח לא אישית) שלמות מעשית אין . מה בכל זאת נשאר לנו ? נקרא לזה שלמות עיונית . שלמות תיאורתית . שלמות ריגשית . שזה הרבה מאוד. וחשוב מאוד. ואולי זה גם מספיק . אני מדבר על שלמות באופן כללי זה נכון מאוד גם לזוגיות ובכלל . הבסיס לכל שלמות הוא אנחנו קודם כל - נכון? אדם שלם יכול להיות ולהרגיש שלם במקום לא שלם בזמן שאדם לא שלם ישאר כזה גם בסביבה שלמה . זתומרת הכל מתחיל מהבטן הרכה שלנו - שם נמצא המפתח לתחושה של שלמות . אי אפשר להגיע לשלמות מבלי לאהוב את עצמך ראשית אתה צריך להיות אוהב כפייתי של עצמך משם הכל מתחיל ומקרין לכל עבר . בפירוש אהבה עצמית שאינה תלוייה בדבר ! לימוד , תירגול ,חשיבה חיובית ,מודעות . יענו : "השלמות היא יצירה מחשבתית " "השלמות היא מודעות " כדי להגיע לשלמות אני צריך להרכיב את עצמי מחדש בעזרת המחשבות והרצונות שלי . האדם שמצליח לשלב בין השניים , בין הרצונות שלו לבין המציאות שלו תוך מודעות בריאה ... הוא אדם הקרוב ביותר לשלמות . בנת ? נת ? ת? כי אני לא :) שלמות זו עבודה שוטפת . להדגיש שהכל זה לדעתי שלי הלא מלומדת והמתומצתת. בהקשר הזוגי העבודה היא כפולה , מודעות זוגית . שם הבסיס לדעתי הוא לשמור תמיד שלא להתעלם מהרצונות של הצד השני והשלישי . וברוב המקרים מהרצונות של הגבר של האישה ושל הילדים . זה עלול להוביל לשלמות משפחתית . במקרה שלנו את ואני צריכים להענות יותר לרצונות שלנו . סתאם תם תם :)

05/08/2009 | 13:08 | מאת: שלומי

הרי בדרך כלל יש סטיגמה שזה בא מהצד הנשי. יש כאב ראש. אבל זה בהחלט קורה גם בצד ההפוך שלבעל לא בא. והשאלה שלך שמחוש במקומה, האם זה פוגם בשלימות. לדעתי, זה לא צריך לפגום אבל אני חושב שאצל רוב בני האדם זה כן פוגם. לוקחים את זה קשות ונפגעים. מי שבאמת יכול להתרומם מעל זה ולהבין את בן או בת הזוג בענין הזה, הוא זה שיצליח לשמור על המושלמות. אישית, אני מודה ומתוודה שבמקרים שזה קרה לי, לא הצלחתי להתעלות. זה ממש מבאס. אתה נמצא במצב נפשי ופיזי מסויים ובן הזוג איננו שם איתך. ואע"פ שאתה אומר לעצמך שזה לא קשור אליך, אלא אליה, זה עדיין פוגע. זוגיות זה לא דבר פשוט. צריך לעבוד על זה כל הזמן. איפה קונים סבלנות ? איפוק? התעלות ? מתינות ? הקשבה? מי שמצליח לרכוש את התכונות האלו, יש לו אולי סיכוי קלוש לשמור על שלימות הזוגיות. וכמו שאמר צל, אין שום דבר שלם ומושלם פרפקט בחיים שלנו. אנחנו רק בשר ודגים. שיהיה לך רק טוב שמחוש. יש לך לב רחב מיני ים. יש לך הרבה פירגון ואהבה לאחרים. מגיע לך חיים מאושרים. ביי יום טוב מלא אהבה לוב איז אין דה אייר מממממממ טיזזזזזזזזזזזז לוב איז אין דה אייר

05/08/2009 | 13:35 | מאת: מור

מי שמצליח לרכוש את התכונות האלו, יש לו אולי סיכוי קלוש לשמור על שלימות הזוגיות. ואוווווווווווווווווווו סיכוי קלוש???? ממש ממש התכוונת לזה?! מה התכוון המשורר ?

05/08/2009 | 14:04 | מאת: צל

מצד אחד זוגיות וילדים זה באמת לא דבר פשוט אתגר לא פשוט גם לחזקים והטובים בנינו . מצד שני להיות בלי זוגיות וילדים גם לא פשוט . מצב מתסכל , אתה אפילו לא יכול לכעוס על עצמך, או על משו , מה שלא היית בוחר לעשות היה לא פשוט . זה פשוט לא פשוט . גם אחרי שהשגת או קנית סבלנות ,התעלות , מתינות,הקשבה נניח לך תשמור על זה לאורך זמן :) אם המושלמות היחידה שיש היא אי השלמות מה נשאר לנו חוץ מלאהוב את עצמנו ? אפרופו יום האהבה ) אין אדם שלא אוהב את עצמו . גם זה ששונא את עצמו במצב הנוכחי עושה זאת כי הוא אוהב את עצמו . הוא פשוט מבקש לעצמו מציאות אחרת . טובה יותר . נוחה יותר מהמצב בו הוא נמצא . רק כי הוא אוהב את עצמו ורוצה בטובת עצמו . מקסימום אני טועה.

05/08/2009 | 16:46 | מאת: צל

תראי זה מוסד. זה גדול. זה המוני. ז"א מוסד הנישואים זה בדיוק כמו מערכת כבישים גדולה ומסועפת על כל המשתמע. נישואים זה כמו נסיעה אין סופית בין הנתיבים השונים עד שהרכב מתאדה . צריך לשמור על חוקים מסויימים .. להזהר בדרך .. (כל טמבל מקבל רשיון להתחתן ) יש להתאים את הקצב לתנאי הדרך יש גשרים ,מנהרות , תאונות , עליות , מורדות אור , חשוך ,רטוב, יבש ,בלתי צפוי ועוד .. בית משוגעים לכל דבר ועניין . איך יש לנהוג ? בזהירות באדיבות לא לקלל נהגים אחרים לא לחטט באף ברמזור . אני נוהג לבחון בלי סוף את החוקים של מוסד הנישואים. זה מאפשר לי ללמוד לשבור את החוקים בצורה מושלמת ,ללא נפגעים . את יודעת פרסה בקטנה שהשוטר לא רואה . פה פס לבן, שם רמזור אדום בלילה קר חוצמיזה גם לחדש ,כל הזמן לחדש תרשיון . שמחה אין מרשם מוצלח לנישואים ! ------------------------------ וגם אם יש .. המרשם מוגבל לראיית העולם המצומצמת והצרה של מי שכתב את אותו המרשם . זה לא יכול להיות מרשם בראייה מציאותית כוללת . כביש ! סעי בזהירות . אני נזהר מלצבור נקודות נשמר מפיתויים כשחתיכה חוצה את הכביש :) בינתיים סוחב . :) איפה נעלמת לך ? יאללה ביי

05/08/2009 | 17:13 | מאת: חה

כיאה לחפרן בלתי נלאה? (: