לנטע פנקס הפסיכולוגים ענין לציבור

דיון מתוך פורום  תמיכה הדדית

31/03/2002 | 20:49 | מאת: שאול סלה

נטע שלום אני חושב שזה מאוד מבורך שהבאתי בפני הגולשים כתובת של אתר בו מצויים שמות של פסיכולוגים ותחומי התמחותם ומידע על היותם בעלי רישיון מטעם המדינה לתת טיפול נפשי. תחומי ההתמחות שמצויינים ליד שם הפסיכולוג הם קליני,חינוכי,חברתי,התפתחותי יש פסיכולוגים שאין להם תחום התמחות מצאתי באתר שם של פסיכולוג שלא מצויינת התמחות ליד שמו ובדפי זהב הוא מציג את עצמו כפסיכולוג קליני רפואי (לא מדובר באחד היועצים בפורום) אני חושב שיש רלוונטיות להסמכה מטעם המדינה לתת טיפול נפשי והראיה לכך היא עצם קיום האתר של משרד הבריאות אני לא חושב שאני היחיד שגורס שיש רלוונטיות לרישיון ומי שאינו חושב כך לא צריך את המידע תודה שאול

31/03/2002 | 21:56 | מאת: מר עניין לציבור

אין שופטים אדם בעת כעסו, בוודאי שלא בעת אבלו. לא ברור אם מר שאול סלה שכתב את מה שכתב בעקבות הודעות שנכתבו באתר בתגובה לכתבה ב"הארץ" קרא את הכתבה או שמא הוא מתקשה בהבנתה. פנקס הפסיכולוגים שפורסם באתר של משרד הבריאות כשמו כן הוא כולל אך ורק פסיכולוגים. שירות נאה יאה לציבור עשה מר סלה בעבודת בילוש שערך באבן הפינה של בריאות הנפש בישראל, "דפי זהב" והנה הוא גילה ב"דפי זהב" שם של פסיכולוג שאינו מופיע בפנקס הפסיכולוגים. בהערה הפותחת את פנקס הפסיכולוגים רשום שמופיעים בו שמותיהם של פסיכולוגים בעלי הסמכה קבועה. יש להניח, על כן,סביר מאוד להניח ששמו של הפסיכולוג שרשום ב"דפי זהב" יוכנס לפנקס הפסיכולוגים כאשר הסמכתו תהפוך קבועה. אם אותו פסיכולוג מפרסם את עצמו בדפי זהב מבלי להיות פסיכולוג הוא מסתכן בעבירה פלילית. כל עוד הוא יכול להציג בפני מר שאול סלה (שעפ"י הודעותיו בפורום זה ובפורום לטיפול נפשי מסתפק בטיפול תרופתי וכלל לא נמצא כעת בטיפול פסיכולוגי) רישיון של משרד הבריאות על מומחיותו, דיינו (אם נאמץ לעצמנו מילה מהגדת הפסח, שמר שאול סלה בוודאי קרא בקפידה רבה). בדבריה של ד"ר דליה גלבוע, הפסיכולוגית הארצית של משרד הבריאות המנהלת את פנקס הפסיכולוגים, בכתבה ב"הארץ" מצוין בפירוש שבצד חוק הפסיכולוגים, נמצא בהליך חקיקה חוק הפסיכותרפיה. הצעת החוק כוללת בין היתר היתר לעובדים סוציאלים בעלי תואר שני שהתמחו בבריאות הנפש לעסוק בפסיכותרפיה. הקורא הנבון בוודאי יבחין שבפנקס הפסיכולוגים לא כלולים גם רופאים פסיכיאטרים, גם לא (ירחם השם) הרופא הפסיכיאטר שנתן למר סלה טיפול תרופתי) וגם לא - להבדיל אלף אלפי הבדלות - ידעונים, מגידי עתידות, אסטרולוגים ונומרולוגים, יען כי פנקס הפסיכולוגים - מה מצער - כמו שכבר אמרנו כולל רק פסיכולוגים. בפנקס הפסיכולוגים גם לא רשומים עשרות קציני בריאות הנפש המטפלים במסירות בחיילים השומרים על מר סלה ועליי, משום שברובם הגדול הם עובדים סוציאליים שהתמחו בבריאות הנפש, ביניהם גם מר דרור גרין מיועצי הפורום לטיפול נפשי ומנהל אתר הלם קרב, שהתמחה בטיפול בנפגעי הלם קרב ועסק בכך שנים רבות בצה"ל. אני עצמי סטודנט לתואר שני במשפטים הנמצא בטיפול פסיכותרפויטי אצל פסיכותראפיסט שאינו פסיכיאטר ואינו פסיכולוג קליני או אחר, הטיפול עוזר לי מאוד, גמל אותי משנים של התמכרות לתרופה אנטי דיכאונית ועל אף שאני סובל עדיין מדיכאון, השיפוט שלי לא התערפל במידה כזו שאינני מסוגל להבין את מה שד"ר גלבוע אמרה למראיין או את מה שפנקס הפסיכולוגים אמור לכלול. תודה, מר עניין לציבור

31/03/2002 | 22:32 | מאת: לא חשוב

למה להיות עוקצני וסרקסטי , אי אפשר לענות בצורה יפה?????? בימים טרופים אלו הבה נהיה אדיבים זה לזה , סבלניים ובעלי אורך רוח האחד כלפי השני.

31/03/2002 | 23:28 | מאת: נטע

שלום שאול, ודאי שיש חשיבות לעובדה שקיים פנקס פסיכולוגים שעברו הסמכה וקבלו רשיון מטעם משרד הבריאות לעסוק בתחום התמחותם. הדבר משמעותי רק כאשר הפרט מחליט שהוא רוצה טיפול מפסיכולוג קליני בלבד(או חברתי, וכו'). אישית - איני מעונינת לקבל טיפול דוקא מפסיכולוג קליני .עובדת סוציאלית בעלת תואר שני אשר התמחתה בתחום בריאות הנפש, סיעה לי בתקופה הקשה שעברתי לאחר גירושי. היא טיפלה במסירות, אנושיות ומקצועיות מדהימה. הפסיכולוג שלי כיום הוא - מ-ת-מ-ח-ה. פסיכולוג אירגוני שעושה הסבה לפסיכולוגיה קלינית. יש לי כימיה טובה איתו ולא הייתי מחליפה אותו באחר. לסיכום - כמו בכל דבר קיימת כאן בחירה חפשית ומה שמתאים לאחד אינו מתאים בהכרח לשני.

31/03/2002 | 23:48 | מאת: מר עניין לציבור

נטעל'ה, עזרו לך לעזור לעצמך (סליחה על הקלישאה - שנים של טיפול אצל פסיכותראפיסט עושות את שלהן, מה לעשות) ושיתפת פעולה, אך הפוסל במומו פוסל ואנשים כמו סלה המכלים את זמנם במחקרי חפיפה בין מה שרשום ב"דפי זהב" (לא פחות ולא יותר - התנ"ך האולטימטיבי של בריאות הנפש) ובין מה שרשום בפנקס הפסיכולוגים כנראה רוצה להאשים ולעסוק בפנקסנות ולא להשתנות. סלה עדיין מנסה להסביר לכוכבית איך לוחצים על הקישור הכחול כשהרה הסבירה לו שהאתר נמצא היום בתחזוקה, אז למה כבר אפשר לצפות ממנו? שיבין את ההבדל בין פסיכולוג, פסיכותראפיסט, קב"ן בצבא. באמת. את דורשת ממנו יותר מדיי. כימיה זה לא התחום שלו. הטלת רפש כן. בהצלחה עם המתמחה. כשאני הייתי מתמחה במשפטים ולא יכולתי להרשות לעצמי מומחה, טופלתי גם אני ע"י מתמחה שעזר לי, למרות שהוא לא הוסמך לכך ע"י המדינה. סליחה שזה יוצא עלייך, קראתי על דאגתך המוצדקת לבנייך החיילים ואני מזדהה לחלוטין עם מצוקתך, אך דווקא בימים קשים אלה מרגיז מאוד איך אנשים קטנוניים לא מסוגלים להתעלות טיפה על עצמם. בהצלחה בטיפול.