בת ארבע וחצי - בעיה חברתית או שלא
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
בתי בת ארבע וחצי מרוצה מאוד בגן, ילדה חכמה ואהובה מאוד על צוות הגן. כשאני שואלת אותה על חברים בגן היא עונה שהיא חברה של כולם, ובאמת כל כמה זמן אני שומעת אותה מזכירה שמות אחרים. אני כותבת מודאגת כי בכל פעם שיש מפגשים של ילדי הגן בהשתתפות ההורים אני רואה איך כל הילדים משחקים יחד בקבוצות והיא עומדת בצד לפעמים אני רואה שהיא מנסה להשתלב באחת הקבוצות אבל מהר מאוד פורשת (נניח כולם רצים מצד לצד, ניתן לראות שהיא מנסה לרוץ איתם אבל שהם קצת מתעלמים ממנה או כשהיא ניגשת לקבוצה ומדברת היא לא מקבלת מהם תגובה או יחס ואז היא פורשת). הגננת אומרת שהיא לא רואה בעיה בגן. אשמח לשמוע מה דעתך? ואיך את חושבת שנכון להמשיך?
קובי, כמובן שאשמח לשמוע גם את דעתך :)
שלום, לפני שמאבחנים... אני מציע לקחת את המידע שיש לך על בתך (מתוך קשרים של אחרי הגן, משפחה מורחבת וכד') ולנסות ולקבל יותר מידע מהגננת. איך נראות האינטראקציות שלה בגן, עם מי היא משחקת, עד כמה היא פעילה, מה נקודות החוזק שלה או כל מידע אחר שתוכלי לקבל ממנה. זה לא קל להורה לראות את ילדתו מנסה להשתלב ולא מצליחה, אך לא תמיד זה מעיד על בעיה. היכולות וההעדפות החברתיות משתנות מאדם לאדם, כך שיש כאלו המעדיפים סיטואציות המוניות ויש כאלו המעדיפים קבוצות קטנות ואינטימיות יותר, קשרים של אחד על אחד וכד'. בגילה הצעיר אני מציע להתמקד בחיזוק, העצמה ואהבה, ולתת לה את המרחב והזמן לפתח את כישוריה החברתיים. בברכה קובי