מיומנות חברתית בן שנתיים וחצי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

28/02/2014 | 01:11 | מאת: גלי

היי ליאת \ קובי המון פעמיים אני מוצאת עצמי כיצד להגיב בכל מיני קונפליקטים חברתיים בהם בני נתקל .לדוגמה השבוע הוא שיחק עם צעצוע מסיום בגן ולקחו לו אותו כמובן שהוא היה מתוסכל ובכה הפגנתי אמפתיה כלפי התסכול שלו ועודדתי אותו ללכת ולבקש\ לדרוש שוב את הצעצוע שנלקח ממנו , הוא ניסה כמה פעמיים לפעמיים גם לקחת בחזרה אך שנתקל בהתנגדות כמובן שבכה .מצד אחד לוויתי אותו אך גם נתתי לו להתמודד לבדו לא משנה מהי התוצאה . אינני יודעת אם כן צריך להתערב יותר ובמקרה כזה למשל לגבות אותו ולתת לו לגיטימציה להיות יותר אסרטיבי ולדרוש מה שהיה שלו. סליחה אני יודעת שזה נשמע קצת קטנוני אבל אני סבורה שמכאן הילד מתחיל לצמוח . איך לנהוג? מצד אחד אני מנסה ללמדו מיומנות חברתית אך אינני רוצה שהוא יוותר לעצמו\ או שירצה את סביבתו - סליחה על האורך ואלף תודות

28/02/2014 | 09:58 | מאת: קובי והב

שלום גלי, לא קטנוני בכלל... את מתארת סיטואציה שכל הורה מוצא את עצמו בה בהקשרים שונים. לדעתי, כלל האצבע עובר בגבול האפור שבין לעודד ולחזק את הילד ובין להפעיל אותו. אני מסכים איתך שבגילו הוא לומד הרבה על דינמיקות חברתיות ויחסים בינאישיים. לכן זה חשוב שילמד לעמוד עלו שלו ויחוש בטוח בעצמו, אך מצד שני חשוב שההתנהגות שלו לא תהיה תלויה בנוכחות או בקבלת הוראות ממבוגר שנוכח בסיטואציה, או מבלי שיחוש ברע משום שאינו עומד בציפיות. כשאת מעודדת אותו (כפי שעשית) את מעבירה לו מסר שזה בסדר לעמוד על שלו מבלי להיכנס ולתווך את הסיטואציה עבורו, ומבלי להפעיל עליו לחץ. בקיצור, אני חושב שאת צריכה להמשיך ולהגיב כפי שאת מגיבה עד היום. בברכה, קובי

02/03/2014 | 23:49 | מאת: גלי

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים