בת 6
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום רב , ביתי בת 6 בכיתה א'. אני מבקשת להתיעץ עימכם לגבי ההתנהגות שלה . שהיא איתנו בבית היא מלאת ביטחון תקשורתית ושמחה מכינה שעורי בית בקלות ומיוזמתה , עושה לנו הצגות ומפעילה את כולנו . איך שהיא נכנסת לשער בית הספר אפילו לא לכיתה היא ברגע נהפכת לילדה אחרת לחלוטין.חסרת ביטחון , מופנת ושקטה - ממש לא מוציאה מילה בכיתה . בכיתה יושבת בשקט לא משתתפת בשיעור - הכוונה יושבת בשקט ולא עונה לשאלות בהצבעה .מכינה את המטלות בכיתה בצורה איטית בעוד שבבית בקלות ובמהירות ללא שום קושי . חשוב לציין שכן יש לה חברות בכיתה והרבה בנות מזמינות אותה אליהן ותמיד אני מקבלת מההורים תשבוחות שהיא מדהימה עדינה וטובת לב(אצל החברות היא גם שקטה ולא דומננטית).אני חייבת לציין שהיא נכנסה לכיתה א לפני גיל 6 אבל הגננת היתה החלטית לגבי התאמתה לכיתה א' . אנא עזרתכם מה ניתן לעשות ? תודה רבה רבה אמא מודאגת
שלום אלינור, אני מניחה שהתיאור שלך לגבי התנהגותה בבית הספר נשען על דיווחי המורה (לפחות ככל הנוגע להתנהלות האקדמית שלה). זכרי שלמורה יש פרספקטיבה רחבה יותר, ובסיס להשוואה, ויכול להיות שמה שנתפס בעינייך כעבודה מהירה וקלה (בבית) נתפס אחרת בעיני המורה. הסבר אחר יכול להיות קשור לעמדה שלה כלפי ביה"ס - אולי חרדה גבוהה, אולי גם מידה של חוסר בשלות (רוב הילדים הללו מדביקים בסופו של דבר את הפער בהינתן תמיכה מתאימה). עוד אפשרות, יכולה להיות קשורה למאפיינים אישיותיים-תכונתיים. יש ילדים שהם יותר מעוכבים או ביישנים מחוץ לבית, ובמסגרת המשפחה מתנהלים בפתיחות ושחרור. מסתבר שגם הביישנים הגדולים מצליחים בסופו של דבר להסתדר במסגרת חוג חברתי מצומצם, ואולי זה עוד יקרה לה במסגרת הכיתה, כשתצבור עוד קצת ביטחון. העובדה שהיא נכנסה צעירה מאד לכיתה א' יכולה להכיל את כל האפשרויות גם יחד, ולכן אפשר להסתפק בינתיים במעקב והשגחה, ולתת לה את הזמן. אם לקראת סוף השנה לא יחול שיפור, אפשר יהיה להתייעץ שוב. עד אז, נסי לעודד אותה, להפחית ממנה לחץ (וציפיות), ולשדר נינוחות מול התוצרים שלה, גם אם אינם מושלמים. בהצלחה ליאת