העברת ילד בית ספר בכיתה ה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

19/05/2013 | 22:18 | מאת: רותי

בני מסיים כיתה ד. בשנה האחרונה נפתח בית הספר חדש בשכונת מגורינו . בני כיום לומד בבית ספר מרוחק ונעזר בהסעות . כדי להיפגש עם חברים אחר הצהרים נזקק להסעות. . אין לו חברים בכיתה הנוכחית מאחר ואינו מעוניין בכך. אציין כי בכיתה הוא זוכה ליחס טוב מחברי הכיתה. משתתף במשחקים בהפסקות ואינו סובל מהצקות מיוחדות. אני מתלבטת לגבי העברתו לבית הספר החדש .ההוא אמור להקל עליו את ההגעה לביהס ולקרב אותו לחברים פוטנציאלים. האם העברת ילד בנסיבות המתוארות עשויה להטיב את מצבו החברתי או מדובר בסחיבת הבעיה למקום אחר. אציין כי מדובר בתלמיד מצטיין בלימודים כך שזה לא יהווה מכשול.

לקריאה נוספת והעמקה
20/05/2013 | 23:37 | מאת: קובי והב

שלום רותי אין ספק, שכאשר בי"ס הספר קרוב לבית ומרבית ילדי הכיתה גרים במרחק הליכה זה קל יותר ליצור קשרים חברתיים משמעותיים. מדברייך אני לא כל כך מבין, האם הגורם לכך שאין לו חברים מכיתתו הנוכחית היא שאינו מעוניין בכך? הרכב הילדים בכיתה הנוכחית? המרחק? או קושי חברתי שאינו תלוי בסיבה זו או אחרת? אני נוטה להאמין שבמרבית המקרים מעבר כיתה לא מסייע לשיפור במצבו החברתי של הילד, ולעתים אף מחריף את המצב. זאת למעט מקרים בהם הגורם לקושי החברתי טופל או השתפר כחלק מתהליך ההתבגרות הטבעי, והדבר המרכזי שמונע את השינוי הוא תפיסות מוקדמות של החברה את הילד. במידה ולא כך הדבר, והגורם לקושי עדיין קיים, כנראה שמעבר כיתה ובי"ס לא יסייעו לשפר את מצבו החברתי של בנך. אני מציע להעלות את השאלה בפניו. לשאול אותו האם היה רוצה לעבור בי"ס, האם הוא חש במצוקה חברתית כל שהיא, או שאולי טוב לו עם המצב כפי שהוא. לחלקנו זה נשמע קצת מוזר, אך יש אנשים כאלו, שאינם מעוניינים בקשרים עמוקים וקרובים יותר. אני מציין זאת מכיוון שאת מגדירה את מצבו כבעיה, ואני שואל את עצמי האם הוא חש במצוקה כל שהיא מתוך המצב כפי שהוא היום? אני חושב שאתם נמצאים בנקודה בה השאלה חשובה לא פחות מהתשובה, השאלה האם טוב לו עם המצב כפי שהוא היום? במידה ולא, יש להבין מה הגורמים למצב הזה ומה ניתן לעשות כדי לקדם שינוי. אני לא מזלזל בשינוי החיצוני, אך החיצוני חייב לבוא במקביל לשינוי פנימי, עמוק ומשמעותי. בברכה קובי

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים