בת 3 - האם אפשר כבר לאבחן מחוננות מוקדם?
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום בתי בת 3, עירנית ומדברת מגיל מוקדם מאוד. יש לה זיכרון מצויין לשמות מקומות ואירועים היא יודעת לזהות את כל הספרות ואת שמה מדברת עם הגייה נכונה כמעט מגיל 0 (מעולם לא היה לה ס בתור ש למשל) היא משחקת את משחק הזיכרון עם כל הזוגות ומוצאת זוגות כילדה גדולה היא מנהלת איתי משא ומתן (בצחוק כמובן) כמה בייגלה היא תוכל לקבל (אני אומרת 5 והיא 10, אני 6 והיא 7.. ) סופרת כמותית ולא רק מילולית עד 10 וגם באנגלית (יש משפחה באנגליה) יודעת את כל החיות באנגלית, צבעים ועוד מילים (אין אנגלית בבית חוץ מלימוד כי היא שומעת ושואלת) שואלת המון שאלות כל הזמן... לומדת לשחות וכבר ממש מגיעה להישגים בשיעור עם בני 4 איך ניתן לשמר יכולות אלו מבלי להרוס לה? אנחנו לא רוצים להפוך אותה לתחרותית או לקלקל לה את היצירתיות (היא מ א ו ד יצירתית גם.) תודה
שלום הדס, בגיל שלוש עדיין אין מבחן מהימן למדידת משכל. המשיכי לספק לבתך סביבה עשירה ומגוונת ככל האפשר, לעודד אותה לגילויי חקרנות, לאפשר לה לפעול על סביבתה בצורה יצירתית, להעשיר את עולמה באמצעות ספרות ושירה מותאמת לגילה, לחשוף אותה למוסיקה, לטבע, לאמנות, ולכל מה שיכול לספק לה חוויה מרגשת. יכולות יוצאות דופן קשה מאד לדכא, ולכן אל לך לדאוג שמא תקלקלי... בברכה ליאת