אבחון בעיות קשב וריכוז ילדה בת 10

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

20/10/2012 | 20:42 | מאת: אתי

שלום, בתי בת ה- 10 מאופיינת בכך שלקוח לה המון זמן יחסית לחברותיה להכין שיעורי בית . בנוסף כמעט אף פעם היא לא מסיימת את המבחנים שניתלנים בכיתה עד הסוף (ביחד עם עוד ילד או שניים) והמורה נותנת להם לסיים את המבחן ביום נוסף.וכך תמיד: תמיד היא מסיימת את המבחן אחרונה בכיתה או לא מסיימת כאמור. בשיחה עם המורה לא עלה שיש לה בעיות ריכוז בכיתה בכיתה היא ילדה טובה לא מפריעה ומואוד מחוייבת לנעשה. האם עליי לקחת אותה לאבחון של בעיות קשב וריכוז? יכול להיות שקיימ מות סיבות אחרות שבגללן היא מסיימת תמיד אחרונה? בכל מה שלא קשור ללימודים היא מאוד זריזה ואין לה בעיות התארגנות ילדה חכמה וזריזה. רק בלימודים מסתמנת האיטיות הזאת ובהכנת שיעורי הבית מהם היא סולדת וכל שנייה קמה מהשולחן (אני מתעקשת שהיא תעשה שיעורים בחדר שלה בגלל בעיות הריכוז הללו) וחוזרת.

20/10/2012 | 20:43 | מאת: אתי

ואם את ממליצה לאבחן על איזה מבחן את ממליצה. תודה אתי

23/10/2012 | 00:20 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום אתי, יש, למרבה הצער, מגוון גדול של לקויות למידה, כאשר הפרעת קשב וריכוז היא רק אחת מהן. חשוב לציין שיכולים להיות תלמידים שהתנהגותם מצויינת וממושמעת להפליא, ובכל זאת הם סובלים מבעיות קשב וריכוז. ילדים כאלה עלולים לחמוק מאבחון בשל התנהגותם המנומסת ושקטה, וחבל. אין לי ספק שבמקרה של בתך נדרש אבחון מסודר. פני לאבחון פסיכודידקטי, שיסרוק את כל תחומי התפקוד של בתך, ויוכל לאתר את מוקדי הקושי. בירור מסודר של הקשיים יאפשר בניית תכנית טיפולית יעילה. אני מעודדת אותך לפנות בהקדם, כדי לנסות לשקם את האופן שבו בתך חווה את ביה"ס, את הלימודים, את שיעורי הבית ואולי גם את עצמה. כל יום נוסף של סבל מעמיק את הפערים וגורם לתסכול מיותר. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים